FANDOM

Aru Shah i Koniec Czasu   Aru Shah i Koniec Czasu/Cytaty   Aru Shah i Koniec Czasu/Streszczenie szczegółowe    
ARU SHAH ma tendencję do naciągania prawdy – robi to, by zyskać sympatię w prywatnej szkole, do której uczęszcza. Kiedy jej koledzy z klasy latają prywatnymi odrzutowcami na egzotyczne wakacje, ona spędza wolny czas w Muzeum Starożytnej Sztuki i Kultury Indyjskiej, którego kustoszem jest jej mama. Czy to zatem dziwne, że Aru zmyśla opowieści o tym, że pochodzi z rodziny królewskiej, podróżuje...

–Galeria Książki

Aru Shah i Koniec Czasu - napisana przez Roshani Chokshi i redagowana przez Rick'a Riordana, jest pierwszą książką Kornik Pandawów. Książka ukazała się 27 marca 2018 roku.

FabułaEdytuj

Aru Shah ma tendencję do naciągania prawy - robi to, by zyskać sympatie w prywatnej szkole, do której uczęszcza. Kiedy koledzy z klasy latają prywatnymi odrzutowcami na egzotyczne wakacje, ona spędza czas w Muzeum Starożytnej Sztuki i Kultury Indyjskiej, którego kustoszem jest jej mama. Czy to zatem dziwne, że Aru zmyśla opowieści o tym, że pochodzi z rodziny królewskiej, podróżuje do Paryża i ma własnego szofera?

Pewnego dnia trójka jej kolegów zjawia się w domu Aru, żeby przyłapać ją na kłamstwie. Nie wierzą w jej opowieść o tym, że znajdująca się w muzeum lampa Bharaty jest przeklęta, wyzywają więc Aru, by to udowodniła. ,,Zapale ją tylko na moment" - myśli Aru. A potem już *nigdy, przenigdy* nie będzie łgać.

Ale zapalenie lampy rodzi poważne konsekwencje. Aru niechcący uwalnia Śpiącego, starożytnego demona, który próbuje obudzić Pana Zniszczenia. Jej koledzy i mama są w niebezpieczeństwie, a Aru musi ich uratować.

Jedynym sposobem jest odnaleźć legendarnych braci Pandawów i złożyć wizytę w Królestwie Śmierci. Ale jak dziewczynka w piżamie ze Spider-Manem na tego wszystkiego dokonać?

Streszczenie historiiEdytuj

Uwolnienie ŚpiącegoEdytuj

Aru Shah to dwunastoletnia dziewczyna, która mieszka z matką dr K. P. Shah w Muzeum Starożytnej Sztuki i Kultury Indyjskiej. Dziewczynka ma niesamowitą wyobraźnię, którą wykorzystuje, by przeżyć z zapracowaną matką oraz niebezpieczeństwami czyhającymi prywatnej szkoły. W czasie ferii jej znajomi z klasy - Poppy Lopez, Burton Prater i Arielle Reddy - przybywają do Muzeum i odkrywają, że Aru kłamała, na temat jej wyjazdu do Francji. Nagrywają oni Aru telefonem Burtona, żeby ukazać jej kłamstwa. Aru powiedziała im zgodnie z prawdą o przeklętej lampie - Diji Bharaty - która według legendy hinduskiej, jeśli świeci, obudzi Śpiącego, demona potrafiącego wezwać Sziwę, boga zniszczenia, który rozpocznie koniec świata. Nie wierząc w to, Arielle chce wymusić na Aru, by ta zapaliła lampę i udowodniła prawdziwość owej klątwy. Aru chcąc zyskać akceptacje kolegów z klasy przystaje na to i zapala lampę. Lampa wybucha na chwilę jasnym błyskiem światła, a dziewczyna traci przytomność.

Gdy Aru budzi się, zaczyna dostrzegać, że całe pomieszczenie jest zamrożone w czasie, włączając do tego jej matkę i znajomych. Następnie mówiący gołąb wylatuje z ust słonia i szuka osoby, która zapaliła lampę. Zrozumiawszy, że Aru jest odpowiedzialna za jej zapalenie, jest rozczarowany i oznajmia dziewczynie, że Hinduscy bogowie są prawdziwi oraz mówi o tym, iż jest przekonany o w sprawie tego, że dziewczyna jest reinkarnacją jednego z Pandawów. Są oni oni braćmi, którzy prowadzili wojnę przeciwko stu swoim kuzynom i wygrali. Tylko bracia mogli zapalić Diję Bharaty. Aru jest jest pierwszą kobiecą inkarnacją Pandawy, co gołąb potępia. Mówi on dziewczynie, że gdy jeden z braci się budzi, robi to też drugi. Aru i gołąb muszą się z nim spotkać, aby to zrobić muszą przejść przez Bramę Wielu. Gdy Aru pyta się o imię, gołąb nazywa sam siebie [[|Subala|Subalą]], dziewczyna uznaje jednak, że dla niej to za dużo sylab i nazywa go Sue, gołąb oponuje, gdyż to imię żeńskie, więc Aru nazywa go Bu.

Podróż do InnoświataEdytuj

Aru udaje się za Bu, prosto w usta słonia, które okazują się korytarzem, prowadzącym do Bramy Wielu. Dziewczyna pyta się Bramy, czy ta może zaprowadzić ich do przebudzonego brata Pandawy. Następnie bohaterowie zostają przetransportowani do Georgii, gdzie spotkali Mini, przebudzonego Pandawę. Zarówno Aru, jak i Bu spodziewali się heroicznego bohatera, zostali jednak zaskoczeni, gdy zobaczyli mizofobkę Mini. Bu zarządza, że muszą udać się do Innoświata, a potem do Niebiańskiego Dworu, by spotkać się z Radą Strażników i otrzymać misję oraz broń. Aru czuje zazdrość, kiedy Mini wspomina, że jej rodzice zabrali ją do Innoświata, gdy jej brat, odkrywa swoje półboskie moce. Mini proponuje jazdę samochodem, jednak Bu uświadamia ją, że Śpiący poszukuje ich broni potrzebnych do przebudzenia Pana Zniszczenia. Bohaterowie wchodzą do Innoświata, ciągnąc linię nadziei.

Spis TreściEdytuj

  1. W którym Aru żałuje otwarcia drzwi
  2. Ojoj
  3. Pobudka
  4. Nie-ką-pę-tę-cja
  5. Druga Siostra
  6. Patrz, ale nie za bardzo
  7. Rada Strażników
  8. Kto jest twoim tatą?
  9. Trzy klucze
  10. Wycieczka do salonu piękności
  11. W popiele, w popiele sczezną twe piszczele
  12. Dajcie następnego demona! Zaraz, może jednak nie...
  13. Hipster w mrowisku
  14. Wycieczka do sklepu spożywczego
  15. Dlaczego wszystkie zaczarowane przedmioty muszą być nieuprzejme?
  16. Tak właśnie było w zeszłym roku
  17. Biblioteka od A do Z
  18. Dziwny przypadek
  19. Naprawdę nie robiłabym tego
  20. Ups, ona to zrobiła
  21. Drzwi i psy
  22. Dobry piesek
  23. Spis dusz
  24. Doświadczenie, eksplozja, fatyga
  25. Co widać (a czego nie)
  26. Mój dom, nie dotykać!
  27. ... i wtedy pojawiły się hordy świetlików wielkości Godzilii
  28. Pałacowa opowieść
  29. Most zapomnienia
  30. Opowieść Śkury
  31. To miejsce dziwnie pachnie
  32. Numer I na liście niepożądanych sposobów śmierci Mini: śmierć przez cuchnący oddech
  33. W następnym życiu będę krową
  34. Sadzawka Przeszłości
  35. Czy mogę tym razem mieć lepsze włosy?
  36. Zaczęło się w telewizji
  37. Do ataku!
  38. Aru Shah jest kłamczuchą
  39. I kto tu jest kłamcą?
  40. Porażka
  41. Rozumiesz?
  42. Rzyganie słowami
  43. Dlaczego, dlaczego, dlaczego? Głupie słowa
  44. Hau
Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu

Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Płonący Labirynt

Seria Magnus Chase i Bogowie Asgardu
1: Miecz Lata; ♦ 2: Młot Thora; ♦ 3: Statek Umarłych;
4: Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida; ♦ 2: Ognisty Tron; ♦ 3: Cień Węża; ♦ 4: Syn Sobka
5: Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Dodatki i opowiadania
4: Greccy herosi według Percy`ego Jacksona;
5: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów;

Rick Riordan Prezentuje
1: Aru Shah i Koniec Czasu;