FANDOM

Asklepios   Asklepios/Galeria    

Asklepios - bóg medycyny. Był synem Apollina i nimfy Koronis. Artemida poprosiła go o przywrócenie do życia swojego przyjaciela, Hipolita. Bóg się zlitował nad śmiertelnikiem i tak zrobił (mimo, iż wiedział, że to zabronione). Zeus ukarał go i zamknął w jego świątyni, gdzie pilnował go posąg jego córki Higieji. Wtedy kiedy herosi dotarli do tej świątyni, była ona całkowicie opuszczona. Jej wnętrze bardziej przypominało szpital. We wnętrzu znajdowała się tylko Higieja i Asklepios.

WyglądEdytuj

Asklepios ma sympatyczny uśmiech. Ma krótkie szpakowate włosy i elegancko przystrzyżoną brodę. Jego dobroduszne oczy są otoczone zmarszczkami. Jest ubrany w biały lekarski fartuch założony na garnitur. Z szyi zwisa mu stetoskop, a w ręce trzyma czarną laskę, wokół której owinięty był zielony, żywy pyton.

CharakterEdytuj

Asklepios jest miły, dobroduszny i chętny do pomocy. Martwi się, gdy ktoś jest chory i najprawdopodobniej bardzo cierpi, nie mogąc normalnie chodzić po świecie i leczyć ludzi.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego laska jest bardzo często mylna z Kaduceuszem boga Hermesa, mimo iż na lasce Asklepiosa znajduje się tylko jeden wąż, a wokół Kaduceusza są owinięte dwa gady - Greg i Martha.
  • Wąż, który wije się wokół jego laski ma na imię Kolczak.
  • W starożytnej Grecji jego świątynie nazywane były Asklepiejonami.
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
BachusDianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidyn
KupidynMerkuryOrkusTerminusWiktoriaAkwilon
Bogowie nordyccy
OdynLokiThorFrejrFrejaFriggaHeimdallTyrHelRanSigyn