FANDOM

Ceres   Demeter    

Ceres - rzymski odpowiednik Demeter. Jako Ceres staje się bardziej zdyscyplinowana, militarna i wojownicza. Podczas gdy Grecy wyobrażali sobie Demeter jako tą, która dała ludzkości dar rolnictwa, Rzymianie wierzyli, że prawa i rytuały Ceres chroniły wszystkie działania cyklu rolniczego. Ma półboską córkę o imieniu Leila i może mieć inne dzieci lub potomków w Obozie Jupiter niedaleko San Francisco.

HistoriaEdytuj

Ceres była córką Saturna i Ops. Sycylia, Attyka, Kreta i Egipt, roszczą sobie zaszczyt miejsca urodzenia bogini, przedstawiając własne podstawy do swoich roszczeń, chociaż powszechne prawo faworyzuje pierwsze z tych miejsc. W młodości zakochał się w niej jej brat Jupiter, z którym miała córkę Prozerpinę. Przez pewien czas mieszkała w Corcyrze, miejscowości znanej później jako miejsce pochowania jej córki Asōpus, zaś wcześniej jako Drepănum z powodu sierpa, którego bogini używała podczas żniw, który został jej podarowany przez Wulkana. Następnie przeniosła się na Sycylię, gdzie Pluton siłą porwał i zmusił do ślubu jej córkę, Prozerpinę. Zaniepokojona zniknięciem córki długo jej poszukiwała paląc pochodnie na wulkanie Etny i wykorzystując to tego swój powóz, ciągnięty przez uskrzydlone smoki, wyruszył w poszukiwaniu ukochanej córki. Gdy dowiedziała się prawdy o jej zaginięciu próbowała zmusić Jupitera do zmiany obietnicy złożonej Plutonowi i zwrócenia jej córki, ale nie uzyskała satysfakcjonującego ją rozwiązania. Te wydarzenia, Sycylijczycy co roku upamiętniali, biegając w nocy z zapalonymi pochodniami i głośnymi okrzykami. Bogini była także głównym bóstwem triady Plebeian lub Aventine, złożonej z niej Liber i Libera.

Trzeba przyznać, że Ceres obdarowywano najwyższymi tytułami, uważając ją za bóstwo, które pobłogosławiło ludzi do uprawiania ziemi. Nauczyła on ludzi nie tylko jak orać i siać, ale także jak zbierać plony i młócić zboże, aby później zrobić z niego mąkę i chleb, i ustaliła granice posiadłości rolnych. Poświęcano jej girlandy z mirtów (czyli rzepaku), a jej kwiaty były zakazane i nie wolno było ich zbierać. Wiązało się to z tym, że Proserpina została porwana, gdy zebrała jeden z kwiatów poświęconych jej matce. Poświęcony jej był także mak, jednak wiązało się to nie tylko z tym, że rośnie między zbożami, ale także dlatego, że podczas poszukiwań córki Jupiter poczęstował Ceres makiem, przez co bogini zasnęła i prawie zapomniała o swoich problemach. Cyceron wspomina starożytną świątynię poświęconą Ceres, która mieściła się w Katanii, na Sycylii, gdzie funkcję jej kapłanek pełniły tylko matrony i dziewice, nie dopuszczające do siebie żadnych mężczyzn.

WyglądEdytuj

Ceres była zwykle przedstawiana jako bogini o wysokiej majestatycznej posturze, jasnej cerze, mdłych oczach i żółtych lub lnianych włosach. Jej głowa zwieńczona była girlandą maków lub kłosami. Trzymała w prawej ręce garść takich samych materiałów z girlandą, a w lewej zapaloną pochodnię. Posiadała rydwan ciągnący przez lwy lub skrzydlate smoki.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Syn NeptunaEdytuj

Ceres jest wspomniana przez Hazel Levesque, kiedy ta rozmawia z Karpoi pytając ich, dlaczego nie służą Ceres. Potwory twierdziły, że jej nienawidzili, ponieważ pierwotnie byli dzicy, a Ceres powiedział ludziom, jak ich pielęgnować.

Znak AtenyEdytuj

Ceres ma spotkać Bachusa na polu pszenicy w Topeka w Kansas, aby przedyskutować, w jaki sposób Gaja wpłynęła na rolnictwo. Jednak nigdy się nie pojawiła, ponieważ wyczuła, że to pułapka, którą szybko odkrył także bóg wina.

OsobowośćEdytuj

Ceres jest określana jako nieoczekiwana i porywcza jak pory roku.

Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
BachusDianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidyn
KupidynMerkuryOrkusTerminusWiktoriaAkwilon
Bogowie nordyccy
OdynLokiThorFrejrFrejaFriggaHeimdallTyrHelRanSigyn