FANDOM

Clarisse La Rue   Clarisse La Rue/Galeria    

JESTEM CLARISSE, ZABÓJCZYNI DRAKONA! Pozabijam was WSZYSTKICH! Gdzie jest Kronos! Dajcie go tu! Czyżby stchórzył?

–Clarisse po zabiciu drakona, Ostatni Olimpijczyk

Clarisse La Rue - córka Pani La Rue i Aresa, grupowa jego domku. Dziewczyna Chrisa Rodrigueza. Pokonała drakona. Była przyjaciółką Sileny.

HistoriaEdytuj

Niewiele wiadomo o przeszłości Clarisse, oprócz tego, że pochodzi z Phoenix w Arizonie i została przywieziona na obóz przez satyra Gleesona Hedge'a.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy Edytuj

Złodziej PiorunaEdytuj

- Percy Jacksonie - oznajmiła Annabeth - poznaj Clarisse, córkę Aresa.

Zamrugałem
- Znaczy... boga wojny?
Clarisse zaśmiała się pogardliwie
- Coś ci się nie podoba?

Clarisse poznajemy już w pierwszej części serii Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Nie przepada za Percy'm i daje mu popalić w łazience. Wszystko obraca się przeciwko niej, kiedy ten w złości sprawia wybuch wody. Wtedy nikt jeszcze nie zdaje sobie sprawy z tego, kim jest jego ojciec. Od tamtej pory Clarisse go nienawidzi. Podczas Bitwy o Sztandar Clarisse i jej dwie siostry zamiast zdobyć sztandar drużyny, córki Aresa chciały zemsty. Na początku umięśnione dziewczyny wygrywały, lecz, gdy Percy wpada do wody nabiera wił i atakuje Clarisse niszcząc jej Elektryczną włócznię.

Morze PotworówEdytuj

W tej części dziewczyna dostaje swoją misję - ma odnaleźć Złote Runo. Nie chce niczyjej pomocy i wyrusza na nią sama. Wykorzystuje do tego statki i umarłych, którzy oddali swoje życie Aresowi. Clarisse czuje ogromną presję, gdyż jej ojciec nie chce, aby go zawiodła. Nie chce również przyjąć pomocy Percy'ego, nawet kiedy wie, że inaczej jej się nie powiedzie. Ostatecznie godzi się, by wyruszyli po runo razem. Kiedy wracają ze zdobyczą, Percy oddaje jej wszystkie pieniądze, żeby pojechała jak najszybciej do Obozu i przekazała Złote Runo, bo to jej misja, a nie ich.

Klątwa TytanaEdytuj

Clarisse nie jest w Obozie Herosów, ponieważ jest na tajnej misji rozpoznawczej dla Chejrona

Podczas swojej wyprawy Clarisse znalazła herosa, Chrisa Rodrigueza (w którym się podkochiwała) niedaleko domu jej mamy, który został doprowadzony do szaleństwa przez Ducha Króla Minosa. Zabrała go z powrotem do Obozu, zdecydowana przywrócić mu zdrowie. Po odzyskaniu Annabeth Clarisse mówi obozowiczom i Chironowi, że ma "złe wieści dla wszystkich".

Bitwa w Labiryncie Edytuj

W tej części na początku nie ma jej w Obozie. Okazuje się, że jest na jakiejś misji. Wraca z niej w towarzystwie Chrisa. Okazuje się, że szukała i badała wejścia do Labiryntu. Przez resztę części opiekuje się chłopakiem. Widać tu jej oddanie. Percy odkrywa również inną stronę jej osobowości i czuje się z tym dziwnie.

WyglądEdytuj

Clarisse jest wysoka i dobrze zbudowana. Ma włosy w kolorze brązowym lub ciemnego blondu, przewiązane bandaną oraz brązowe oczy i harde spojrzenie. Po powrocie z jej misji wywiadowczej w "Klątwie Tytana", jej włosy były krótko ścięte i poszarpane. Percy stwierdził, że wyglądały "jakby ktoś ją zaatakował szkolnymi nożyczkami". 

CharakterEdytuj

Clarisse nigdy nikogo nie słucha. Jest arogancka, odważna, porywcza i silna (jak przystało na dziecko Aresa). Przez swoją dumę, Clarisse zagroziła, że Domek Aresa nie pójdzie na wojnę. Lubi wsadzać głowy nowych obozowiczów do toalet. Jednak jest też niezwykle dzielna, lojalna i bardzo honorowa. Nigdy nie opuści przyjaciela w bitwie.

UmiejętnościEdytuj

  • ADHD - jak każdy półbóg ma ADHD. Clarisse posiada również wrodzone odruchy bojowe.
  • Dysleksja - jej mózg jest przystosowany do starogreckiego, a nie angielskiego.
  • Umiejętności walki - Clarisse została przeszkolona w walce wręcz podczas pobytu w Obozie Herosów. Clarisse jest jedną z najlepszych wojowniczek Obozu, o czym świadczy to że może z łatwością pokonać w walce boga (Archiwum Herosów), a ostatecznie jest w stanie szybko, samotnie zabić Drakona. W Ostatnim Olimpijczyku, pozbawiła go życia jedynie za pomocą włóczni (choć było to trochę ranny wcześniej), wyczyn, który zrobił na nim wrażenie nawet samego Aresa.

  • Telumkineza - bycie dzieckiem Aresa uczyniło ją znawcą wszelkiej broni i może nawet mieć nad nimi magiczną kontrolę (np. przekręciła jedną ze strzał Domku Apollina na gumę). Clarisse ma umiejętność posługiwania się włócznią, mieczem i nożem, choć jej ulubioną bronią jest jej niesławna elektryczna włócznia.
  • Sprawność fizyczna - jako córka Aresa, Clarisse jest bardzo silna i szybka, bardziej niż potencjalnie możliwa dla kobiet i półbogów płci żeńskiej, które nie są córkami z powodu posiadania fizycznej struktury, siły górnej części ciała i muskulatury gracza rugby.
  • Niewrażliwość (dawniej) - w Ostatnim Olimpijczyku Clarisse otrzymała błogosławieństwo Aresa, przez co stała się niezwyciężona przez pewien czas.
  • Nekromancja (ograniczona) - jako córka Aresa, Clarisse może przywołać przegranych nieumarłych żołnierzy z każdej wojny. Wykorzystała tę umiejętność wMorzu Potworów, gdy żołnierze Konfederacji pracowali dla niej na pokładzie jej statku. Mimo to moce Clarisse nad zmarłymi są znacznie gorsze od Nico di Angelo.

CiekawostkiEdytuj

  • To trener Hedge znalazł ją i sprowadził do Obozu Herosów.
  • Przyjaźniła się z Sileną - przyjaźń ta wydawała się niektórym dziwna, ponieważ Silena była córką Afrodyty, a Clarisse Aresa, czyli dziewczyny miały zupełnie inne charaktery.
  • Przyjaźń Sileny i Clarisse rozpoczęła się, gdy Silena pomogła córce Aresa z jej pierwszym chłopakiem.
  • Jest ulubioną córką Aresa, chociaż ten, w "Morzu Potworów", na jej statku, groził jej.
  • W "Archiwum herosów" i "Berło Serapisa i inne opowiadania" jej bracia - Fobos i Dejmos - ukradli jej rydwan Aresa, który miała zwrócić ojcu do zachodu słońca. Pomógł jej wtedy Percy.
  • Chociaż wydaje się, że nie znosi Percy'ego, to tak naprawdę lubią się.
  • W filmie "Morze Potworów" była brunetką. Zagrała ją Leven Rambin.
  • Miała dwie elektryczne włócznie (obydwie od Aresa).
  • W "Ostatnim Olimpijczyku" pokonała drakona, było to wielkie osiągnięcie.
  • Najbardziej bała się gniewu i odrzucenia przez Aresa.
  • W "Złodzieju Pioruna", wraz ze swoim domkiem, zrobiła Percy'emu całun ze starego prześcieradła z napisem "CIENIAS".
  • Jej matka mieszka w Arizonie.
  • Choć złamała już dwie elektryczne włócznie, to z wypowiedzi jej brata w "Zagubionym Herosie" można wywnioskować, że dostała nową.
  • Jest pierwszą córką Aresa, od wielu lat, która może jeździć rydwanem.
  • Trener Hedge twierdzi, że Clarisse ma wielki potencjał.
  • W "Krwi Olimpu" zostaje matką chrzestną synka trenera Hedge'a i Mellie - Chucka.
  • Bardzo możliwe, iż matka Clarisse pochodzi z Francji, gdyż imię i nazwisko dziewczyny pochodzi z tego języka. La Rue w języku francuskim oznacza ulicę.
  • Jej druga elektryczna włócznia nazywała się "Błyskawica".
  • W "Ukrytej Wyroczni" studiuje na uniwersytecie w Arizonie.
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Clarisse La Rue