FANDOM

Sadness gaia

Gaja, ich matka.

Matka Ziemia wysłała nas trzech. Najsilniejszych, najlepszych. Znowu odżyjemy.

–Ejdolon w ciele Leona, Znak Ateny

Ejdolon - duch wcielający się w ludzi. Po raz pierwszy Ejdolony pojawiają się w Znaku Ateny.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Znak AtenyEdytuj

Krótko po tym, jak Argo II opuścił Obóz Herosów w celu nawiązania pokoju z Obozem Jupiter, Gaja wysłała trzy Ejdolony na statek.

Leo Valdez-Viria

Leo, ofiara Ejdolona

Wydawało się, że szydziły z Annabeth Chase przez podróż, sprawiając, że czuła zimno, sprawiając, że każda decyzja córki Ateny wydawała się dla niej samej niewłaściwa. Tuż po tym, jak statek zawisnął nad Nowym Rzymem i po tym, jak Reyna kazała Oktawianowi pójść z Leonem na Argo II, Annabeth sprawiała wrażenie, jakby wyczuła, że syn Hefajstosa został opętany przez Ejdolona, ale nic nie powiedziała.

Jak się później okazało, córka bogini mądrości miała rację - Leo został opętany. Duch kazał mu ostrzelać z balisty Nowy Rzym, co chłopak zrobił, ale nie był on świadomy swojego czynu. Rzymianie uznali, że Grecy wypowiedzieli im w ten sposób wojnę, więc załoga musiała uciekać.

Później, kiedy Piper McLean, Jason Grace i Percy Jackson spotykają się z Bachusem w nadziei, na potrzebne im informacje, bóg szybko ich opuszcza, gdyż przeczuwa, że jest to pułapka. Faktycznie, Gaja znów nasłała Ejdolony na półbogów. Przez duchy, Jason i Percy zaczęli walczyć ze sobą, a gdyby nie Piper i Mroczny, zginęliby.

Pipesek

Piper, która ich wypędziła

Po powrocie na statek, córka Afrodyty zrozumiała, że słudzy Gai nie opuścili wcale pokładu. Swoją Czaromową zmusiła potwory do złożenia przysięgi na Styks, że już nie opętają żadnego z herosów będących na pokładzie i w ogóle znikną ze statku. Chcąc nie chcąc, Ejdolony zrobiły to.

Po raz ostatni Ejdolony spotykane są w Rzymie. W trakcie misji, Frank Zhang, Leo Valdez i Hazel Levesque, spotykają trzech podejrzanych turystów. Szybko okazuje się, że to duchy posłuszne Gai. Herosi, uciekając przed potworami, w pośpiechu wchodzą do rzymskich podziemi. Duchy opuściły wtedy opętane ciała i przeniknęły do maszyn. W podziemiach syn Hefajstosa odnajduje zaginione pisma Archimedesa i jego kule. Jeden z Ejdelonów, używając kuli Archimedesa, wystrzelił dwa kable tak, by przewróciły one Franka i Hazel. Inny z duchów wyznał wtedy, że to on opętał Leona i wystrzelił z balisty - rozpoczynając tym wojnę między oboma obozami. Valdez, przez brak innej możliwości, został zmuszony do poproszenia o pomoc Nemezis. Dzięki uzyskaniu odpowiedzi z ciasteczka z wróżbą, władającemu ogniem udało się ostatecznie pokonać Ejdolony, poprzez stopienie ich metalowego ciała i uwięzienie tam duchów.

Dom Hadesa Edytuj

Podczas gdy eidolony nie pojawiają się właściwie, bardzo blisko Drzwi Śmierci, Percy dostrzega smużkę dymu, którą uważa za eidolony. Przejmuje kontrolę nad Cyklopem, sam uderza i opuszcza ciało, aby znaleźć innego gospodarza. Książka nie powiedziała, że Cyklop miał złote oko.

WyglądEdytuj

Nie jest znany dokładny wygląd Ejdolonów, gdyż przyjmują one wygląd osoby bądź przedmiotu, który opętują. Wiadome jest jednak to, że kiedy przejmują nad kimś kontrolę, ta osoba ma złote oczy.

UmiejętnościEdytuj

Ejdolony są w stanie kontrolować osoby i przedmioty. Po przejęciu kontroli człowiek widzi, co się dzieje, ale nie jest w stanie nic z tym zrobić. Duchy potrafią ukrywać swoją obecność.

CiekawostkiEdytuj

  • Frank jest jedynym męskim półbogiem z Argo II, który nie został opętany.
  • Nie została opętana żadna dziewczyna z Argo II.