FANDOM

2016-03-26-17-52-30-1481448029

Pola Elizejskie według Leona Baksta 1906 rok

Wiedziałem już, gdzie chciałbym trafić po śmierci.
- O to właśnie chodzi - powiedziała Annabeth, jakby czytała moje myśli. - To jest miejsce na herosów.
Ja jednak myślałem o tym, jak niewielu ludzi trafia do Elizjum, jak maleńka jest to liczba w porównaniu do Łąk Asfodelowych, a nawet Równiny. Tak mało ludzi czyni prawdziwe dobro w życiu. Przygnębiające.

Percy Jackson, Złodziej Pioruna

Elizjum lub Pola Elizejskie – w mitologii greckiej część Hadesu – podziemnego świata, przeznaczona dla dusz dobrych ludzi. Częściej jednak przedstawiana jako kraina nad oceanem, na zachodnich krańcach świata – miejsce wiecznej szczęśliwości i wiecznej wiosny. Panował tam Kronos, syn Gai (Matki Ziemi) i Uranosa (Pana Niebios), a jednocześnie ojciec Demeter, Hestii, Hery, Hadesa, Posejdona i Zeusa. Starożytni Grecy wyobrażali sobie życie po śmierci jako mniej ciekawe niż na Ziemi. Dusza zmarłego po przepłynięciu rzeki Styks w łodzi starca Charona, stawała przed trybunałem trzech sędziów. Tam dusza była sądzona, następnie szła w jedno z trzech miejsc spoczynku wiecznego; m.in. na Elizje. Sprawiedliwi kierowali się na prawo do rzeki zapomnienia – Lete. Napiwszy się z niej wody, zapominali o ziemskim życiu. Dalej czekały już na nie Pola Elizejskie – kraj wiecznego spokoju i pośmiertnej szczęśliwości, gdzie dusze wyzbyte od wszelkich cierpień i pragnień przechadzają się po bladych łąkach, ogarnięte muzyką niewidzialnych lir.

WyglądEdytuj

Ich ścieżka prowadziła do niewielkiej doliny otoczonej murem: zamkniętego osiedla, które wyglądało jak jedyna szczęśliwa część Podziemnej Krainy. Za bramą znajdowały się ładne domki pochodzące z wszystkich możliwych epok, od rzymskich willi, przez średniowieczne zamki, po wiktoriańskie pałace. Na trawnikach kwitły złote i srebrne kwiaty. Trawa mieniła się kolorami tęczy. [...] Pośrodku tej doliny dostrzegłem lśniące błękitem jezioro, na którym znajdowały się trzy niewielkie wysepki, przypominające kurorty na Bahamach. Wyspy Błogosławionych, dla tych, którzy urodzili się trzy razy i trzy razy zasłużyli na Elizjum.

Percy Jackson, Złodziej Pioruna

Znani ludzie w ElizjumEdytuj

Imię Powód
Achilles Żył jako bohater. Zginął w bitwie (Pięta Achillesowa).
Parys Uprzejmy i spokojny, chroniący mieszkańców Troi.
Bellerofont Walczył i zabił Chimerę.
Bianca di Angelo Będąc dobrą osobą, poświęciła się, by powstrzymać Talosa (choć już nie jest w Elizjum, ponieważ postanowiła się odrodzić).
Kastor Próbował zatrzymać armię potworów Kronosa.
Charles Beckendorf Poświęca się, wysadzając Księżniczkę Andromedę.
Danae Chroniła swojego syna.
Diomedes Dokonywał bohaterskich czynów, takich jak walka w wojnie trojańskiej i udział w sekretnych misjach.
Ethan Nakamura Próbował powstrzymać Kronosa.
Hektor Zginął pod Troją
Helena Trojańska Zbawiła Troję.
Lee Fletcher Zginął walacząc z armią Kronosa.
Luke Castellan Poświęca się, by uratować Olimp (niszcząc Kronosa, któremu użycza ciała).
Michael Yew Zginął walcząc z armią Kronosa.
Wiele obozowiczów Próbował zatrzymać armię potworów Kronosa.
Wiele Łowczyń Próbowały zatrzymać armię Kronosa.
Odyseusz Był legendarnym herosem.
Perseusz Był bohaterem, zabił Meduzę i uratował księżniczkę Andromedę, oraz swoją matkę.
Silena Beauregard Zginął bohater, próbując zabić Drakona w bitwie przeciwko Kronosowi.
Tezeusz Był herosem, zabił Minotaura.
Emily Zhang Umarła, chroniąc swoich towarzyszy podczas wojny.
Esperanza Valdez (możliwe) Nieznany
Maria di Angelo (możliwe) Nieznany
Naomi Zginęła jako Łowczyni Artemidy walcząca z Orionem.
Jason Grace Poświęca się, by Apollo, Meg McCaffrey i Piper McLean mogli uciec od Kaliguli.

CiekawostkiEdytuj