FANDOM

2016-03-26-17-52-30-1481448029

Pola Elizejskie według Leona Baksta 1906 rok

Wiedziałem już, gdzie chciałbym trafić po śmierci.
- O to właśnie chodzi - powiedziała Annabeth, jakby czytała moje myśli. - To jest miejsce na herosów.
Ja jednak myślałem o tym, jak niewielu ludzi trafia do Elizjum, jak maleńka jest to liczba w porównaniu do Łąk Asfodelowych, a nawet Równiny. Tak mało ludzi czyni prawdziwe dobro w życiu. Przygnębiające.

Percy Jackson, Złodziej Pioruna

Elizjum lub Pola Elizejskie – w mitologii greckiej część Hadesu – podziemnego świata, przeznaczona dla dusz dobrych ludzi. Częściej jednak przedstawiana jako kraina nad oceanem, na zachodnich krańcach świata – miejsce wiecznej szczęśliwości i wiecznej wiosny. Panował tam Kronos, syn Gai (Matki Ziemi) i Uranosa (Pana Niebios), a jednocześnie ojciec Demeter, Hestii, Hery, Hadesa, Posejdona i Zeusa. Starożytni Grecy wyobrażali sobie życie po śmierci jako mniej ciekawe niż na Ziemi. Dusza zmarłego po przepłynięciu rzeki Styks w łodzi starca Charona, stawała przed trybunałem trzech sędziów. Tam dusza była sądzona, następnie szła w jedno z trzech miejsc spoczynku wiecznego; m.in. na Elizje. Sprawiedliwi kierowali się na prawo do rzeki zapomnienia – Lete. Napiwszy się z niej wody, zapominali o ziemskim życiu. Dalej czekały już na nie Pola Elizejskie – kraj wiecznego spokoju i pośmiertnej szczęśliwości, gdzie dusze wyzbyte od wszelkich cierpień i pragnień przechadzają się po bladych łąkach, ogarnięte muzyką niewidzialnych lir.

WyglądEdytuj

Ich ścieżka prowadziła do niewielkiej doliny otoczonej murem: zamkniętego osiedla, które wyglądało jak jedyna szczęśliwa część Podziemnej Krainy. Za bramą znajdowały się ładne domki pochodzące z wszystkich możliwych epok, od rzymskich willi, przez średniowieczne zamki, po wiktoriańskie pałace. Na trawnikach kwitły złote i srebrne kwiaty. Trawa mieniła się kolorami tęczy. [...] Pośrodku tej doliny dostrzegłem lśniące błękitem jezioro, na którym znajdowały się trzy niewielkie wysepki, przypominające kurorty na Bahamach. Wyspy Błogosławionych, dla tych, którzy urodzili się trzy razy i trzy razy zasłużyli na Elizjum.

Percy Jackson, Złodziej Pioruna

Znani ludzie w ElizjumEdytuj

Imię Powód
Achilles Żył jako bohater. Zginął w bitwie (Pięta Achillesowa).
Parys Uprzejmy i spokojny, zginął chroniąc mieszkańców Troi.
Bellerofont Walczył i pokonał Chimerę.
Bianca di Angelo Byłą dobrą osobą, poświęciła swoje życie, by powstrzymać Talosa i uratować przyjaciół (nie jest już w Elizjum, ponieważ postanowiła się odrodzić).
Kastor Próbował zatrzymać armię potworów Kronosa.
Charles Beckendorf Poświęca się, wysadzając Księżniczkę Andromedę pełną wojowników z armii Kronosa.
Danae Chroniła swojego syna.
Diomedes Dokonał bohaterskich czynów, takich jak walka w wojnie trojańskiej i udział w sekretnych misjach.
Ethan Nakamura Próbował powstrzymać Kronosa.
Hektor Zginął pod Troją w heroicznej walce z Achillesem.
Helena Trojańska Zbawiła Troję.
Lee Fletcher Zginął walcząc z armią Kronosa.
Luke Castellan Poświęca się, aby uratować Olimp (niszcząc Kronosa, któremu użyczył swoje ciało).
Michael Yew Zginął walcząc z armią Kronosa.
Wiele obozowiczów Próbowali zatrzymać armię potworów Kronosa.
Wiele Łowczyń Artemidy Próbowały zatrzymać armię Kronosa i/lub zginęły w walce z Orionem.
Odyseusz Był legendarnym herosem.
Perseusz Był bohaterem, zabił Meduzę i uratował księżniczkę Andromedę, oraz swoją matkę.
Silena Beauregard Zginęła jako bohaterka, próbując zabić Drakona w bitwie przeciwko Kronosowi i sprowadzając półbogom z Obozu Herosów wsparcie herosów z domku Aresa.
Tezeusz Był herosem, zabił Minotaura.
Emily Zhang Umarła, chroniąc swoich towarzyszy podczas wojny.
Esperanza Valdez (możliwe) Nieznany
Maria di Angelo (możliwe) Nieznany
Naomi Zginęła jako Łowczyni Artemidy walcząca z Orionem.
Jason Grace Poświęca się, by Apollo, Meg McCaffrey i Piper McLean mogli uciec przed Kaligulą.

CiekawostkiEdytuj