FANDOM

- TAK, MAŁA! - wrzasnął. - Kto jest słońcem? Ja jestem słońcem!

–Faeton w Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Faeton - w mitologii greckiej syn Heliosa i Okeanidy Klimene.

HistoriaEdytuj

Faeton w młodości żył w królestwie śmiertelnego męża swojej matki Meropsa. Powszechnie znany był jednak fakt, że ojcostwo przypisywano Heliosowi. Mimo tego fakt Epafos, syn Zeusa w to nie wierzył. Na dowód ojcostwa boga słońca, Faeton wybrał się wraz z grupą ludzi na krańce świata, do pałacu Heliosa. Tam zażądał od niego, aby udowodnił mu swoje ojcostwo. Nie wystarczyło mu nawet to, że tytan ogłosił, że jest jego ojcem. Smutny ojciec przysiągł na Styks, że spełni każdą prośbę syna. Wtedy Faeton poprosił o powożenie rydwanem słońca. Ponieważ nie miał wprawy konie latały po niebie raz w górę, raz w dół. W pewnej chwili konie leciały bardzo nisko, co groziło pożarem nieba i ziemi. Gdy bezradny Helios siedział w swoim pałacu powstała sama Gaja, która zażądała od Zeusa, by ten coś zrobił, bo cały świat powróci do Chaosu. Zeus był zmuszony strącić chłopaka piorunem a on spadł do rzeki Erydan.

WyglądEdytuj

Helios przyjrzał się synowi.

- Wyrosłeś na pięknego młodzieńca. Zasługujesz na imię Lśnienie. A mówiąc to, mam na myśli, że jesteś młody, silny i przystojny, a nie że masz cokolwiek wspólnego z tym filmem o psychopatycznym mordercy z siekierą.

–Helios o Faetonie, Greccy herosi według Percy`ego Jacksona