FANDOM

Fryderyk Chase   Fryderyk Chase/Galeria   Fryderyk Chase/Cytaty    
Annabeth! Wiem... Wiem, że San Francisco to dla ciebie niebezpieczne miejsce. Ale pamiętaj, proszę, że u nas zawsze jest twój dom. Będziemy cię chronić.

–Pan Chase do Annabeth, Klątwa Tytana

Doktor Fryderyk Chase - ojciec Annabeth, Bobbiego i Matthew. Mąż pani Chase.

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Złodziej PiorunaEdytuj

Fryderyk czeka razem z żoną i synami na Annabeth przed obozem.

Klątwa TytanaEdytuj

Annabeth wyrusza razem z Percym i Thalią, by pomóc Groverowi z przeniesieniem do Obozu Herosów dwóch nowych Półbogów (Nika i Biankę). Córka Ateny mówi swojemu przyjacielowi, że jej ojciec chce się przenieść do San Francisco, lecz ona nie jest co do tego pewna, czy to jest dobry pomysł, ponieważ tam znajduje się baza Tytanów. Po pewnym czasie, Annabeth zostaje porwana przez Mantikorę. Percy zwraca się z pomocą do Łowczyń Artemidy.

Podczas wyprawy bohaterowie zawędrują do San Francisco, gdzie Thalia proponuje by poszli do Fryderyka Chase'a. Ojciec Annabeth jest wstrząśnięty porwaniem córki i stara się jak najbardziej pomóc. Śmiertelnik oddaje im jeden ze swoich samochodów.

Po uratowaniu Annabeth bohaterowie są w niebezpieczeństwie, ponieważ zbliżają się do nich hordy potworów. Herosów z opresji ratuje Fryderyk Chase dzięki swojemu odrzutowcowi i pocisków przetopionych z broni córki. Naukowiec mówi córce, że San Francisco zawsze będzie jej domem.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Znak AtenyEdytuj

Annabeth wspomina ojca podczas poznania Tibernusa i Rei Sylwii.

Krew OlimpuEdytuj

Annabeth pamięta czas, kiedy nienawidziła swoją śmiertelną rodzinę i mówi, że głupio jej tak długo myśleć. Potem przypomniała sobie swojego wujka Randolpha i kuzyna Magnusa mieszkającego w Bostonie, którego nie widziała od 11 lat, ponieważ jej ojciec nie dogadał się z Randolphem po ich kłótni.

WyglądEdytuj

Fryderyk Chase jest dość przystojnym mężczyzną w średnim wieku. Ma ciemnobrązowe oczy i jasne włosy. Jest wysoki.

CharakterEdytuj

Fryderyk Chase jest bardzo inteligentnym człowiekiem, co tłumaczy, dlaczego zainteresowała się nim Atena. Jest wykładowcą w West Point. Jednak jest dość zapominalski i roztrzepany. Lubi eksperymentować, sprawia wrażenie szalonego naukowca. Interesuje się II wojną światową i wojną secesyjną. Tak naprawdę kocha Annabeth mimo, iż nie okazywał jej tego, gdy była mała. Annabeth myślała, że i on i macocha jej nie kochają.

CiekawostkiEdytuj

  • Nieraz mówił Annabeth, że wciąż kocha Atenę.
  • Według Percy'ego, Fryderyk Chase ma zadatki na szalonego naukowca, ponieważ wpadł na pomysł przetopienia broni z niebiańskiego spiżu i przerobienia go na pociski.
  • Był zadziwiony że Łowczynie Artemidy znają przebieg bitwy z XIV w.
  • W książce Tajne Akta Obozu Herosów Thalia Grace i Leo Valdez przeprowadzają wywiad z nim i z Sally Jackson.
  • W serii "Magnus Chase i Bogowie Asgardu" dowiadujemy się, że pochodzi w prostej linii od nordyckich królów.