FANDOM

Hefajstos

Jesteś synem Tego, co Ziemią Wstrząsa, chłopcze. Nie znasz własnej potęgi.

–Hefajstos do Percy'ego, Bitwa w Labiryncie

Hefajstos - w mitologii greckiej bóg kowali, ognia i złotników. Syn Zeusa i Hery. Mąż Afrodyty. Jego rzymskim odpowiednikiem jest Wulkan. Jego dzieci uważa się za brzydkie i nadające się tylko do pomocy, chociaż Leo Valdez, niejako dla żartu, uważa się za przystojnego.

Greccy Bogowie według Percy'ego JacksonaEdytuj

Narodziny i zemstaEdytuj

Tumblr pc4csyTucm1x7crm7o1 540

Hera, jego matka

Hefajstos był brzydkim i zdeformowanym dzieckiem, ponieważ Hera zrodziła go bez pomocy mężczyzny. Kiedy królowa bogów zobaczyła brzydki wygląd jej syna, wyrzuciła go z Olimpu, kalecząc go na zawsze. Później Hera rozpowszechniała fałszywą plotkę, że to właśnie Zeus, jego "ojciec", sam wyrzucił Hefajstosa z Olimpu. Bóg wylądował w morzu, gdzie został odnaleziony i wychowany przez Tetydę i Eurynome, życzliwe Nereidy. Jednak akt okrucieństwa Hery nawiedzał Hefajstosa i szukał zemsty.

Po spędzeniu dziewięciu lat pod wodą z Tetydą i Eurynome, Hefajstos wrócił z powrotem do Olimp na grzbiecie osła. Wjeżdżając do sali tronowej, wszyscy bogowie (szczególnie Hera i Ares) byli zaszokowani milczeniem. Hefajstos przyniósł wspaniałe nowe trony dla wszystkich olimpijczyków. Tron Hery został wykonany z błyszczącej czystej półprzezroczystej błękitnej adamantyny, co czyniło ją szczególnie imponującą. Podekscytowana Hera szybko usiadła w nim i natychmiast została mocno związana niewidzialnymi i nierozerwalnymi łańcuchami. Łańcuchy chwyciły Hera tak mocno, że nie mogła oddychać. Ares i Hermes próbowali przekonać Hefajstosa do uwolnienia matki, ale ta ostatnia pozostała uparta i nieubłagana. W końcu jego najmłodszy przyrodni brat Dionizos (bóg wina) postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Dionizos od czasu do czasu odwiedzał kuźnię Hefajstosa i spokojnie rozmawiał z nim. Dwóch bogów szybko stało się przyjaciółmi, a tydzień później syn Semele przekonał Hefajstosa do wina i ostatecznie przekonał odurzonego boga, by wybaczył Herze, i zabrał go z powrotem do Olimp na grzbiecie osła. Tam Hefajstos oznajmił, że przebaczył akt okrucieństwa Hery i ją uwolnił. Potem Hefajstos i Hera zawarli ze sobą pokój.

Jako nowy kowal olimpijski, Hefajstos wkrótce stworzył metalowego olbrzyma Talosa, byki Kolchidzkie i inne różne skomplikowane automatony, które były jego specjalnością. Zbudował także nieprzeniknioną zbroję Achillesa, potężne i wspaniałe narzędzie.

WyglądEdytuj

Klątwa TytanaEdytuj

Obok niego potężny mężczyzna z jedna nogą w stalowej klamrze, zniekształconą głową i zwichrzona brodą oraz płomykami tańczącymi na wąsach.

–Opis Hefajstosa , Klątwa Tytana

Bitwa w LabiryncieEdytuj

Wtedy, na Olimpie albo był umyty, albo też posługiwał się magią, żeby wyglądać mniej niechlujnie. Tu, we własnym warsztacie, najwyraźniej nie obchodziło go jak wygląda. Miał na sobie kombinezon ubrudzony smarem.[...] Jego noga trzeszczała i stukała w metalowej szynie, kiedy wstawał, a lewe ramię było niżej niż prawe, wydawało się więc, że się pochyla, nawet kiedy się wyprostował. Głowę miał zdeformowaną, jakby nieustająco się krzywił. Jego czarna broda dymiła i syczała. Co chwila w jego wąsach wybuchał i natychmiast gasł maleńki ogień. Dłonie miał wielkości rękawic do bejsbola.

–Percy o Hefajstosie, Bitwa w Labiryncie

DzieciEdytuj

Dzieci Hefajstosa mają niezwykłe umiejętności techniczne, umieją zbudować tak naprawdę wszystko. Nieliczne potrafią władać ogniem (np. Leo).

Uznanie dzieciEdytuj

W "Zagubionym Herosie", gdy Leo zostaje uznany pojawił się nad nim płonący, czerwony młot.

CiekawostkiEdytuj

  • W Greckich bogach według Percy`ego Jacksona Percy twierdzi, że go uwielbia.
  • Był on przy narodzinach Ateny.
  • Miał z Ateną dziecko.
  • Nienawidzi dzieci Aresa i Afrodyty.
  • Gdy w Bitwie w Labiryncie herosi przybyli do Hefajstosa, tylko Tyson się spodobał bogu.
  • Kiedy przybywają do niego Percy i Annabeth mówi, że herosi mogliby być maszynami, ale (niestety) nimi nie są.
Bogowie i Boginie
Główni Greccy Bogowie
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi Greccy Bogowie
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
BachusDianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidyn
KupidynMerkuryOrkusTerminusWiktoriaAkwilon
Bogowie nordyccy
OdynLokiThorFrejrFrejaFriggaHeimdallTyrHelRanSigyn