FANDOM

Ten sztylet był prezentem ślubnym od Menelaosa, pierwszego męża Heleny. Nazwała go Katoptris.
- To znaczy?
- Zwierciadło. Pewnie dlatego, że służył jej tylko do tego, by mogła się w nim przeglądać. Chyba nigdy nie użyto go w walce.

Annabeth Chase i Piper McLean, Zagubiony Heros

Helena Trojańska - córka króla Tynaderosa lub Zeusa i Ledy, siostra Klitajmestry, żona Menelaosa i matka Hermiony. Królowa i królewna Sparty. Najpiękniejsza kobieta, której rękę Afrodyta obiecała Parysowi, przez co Helena stała się główną przyczyną wojny trojańskiej. O jej rękę starało się 35 mężczyzn. Spartanie czcili ją w Therapne.

Wojna TrojańskaEdytuj

Podczas wesela Peleusa i Tetydy, bogini niezgody Eris rzuciła na stół złote jabłko z napisem: "Dla najpiękniejszej”. Sięgnęły po nie Hera, Atena i Afrodyta. Aby rozstrzygnąć spór, zwróciły się do Parysa. Każda z nich obiecywała mu coś za złote jabłko i koniec końców, Parys dał je Afrodycie, która obiecała mu miłość Heleny. Parys pojechał do Sparty i pod osłoną nocy zabrał stamtąd Helenę. Rozpoczęła się wojna trojańska, pod koniec której Menelaos wbiegł do komnaty Heleny i zamierzał zabić swoją żonę, ale w ostatniej chwili małżonków pogodziła Afrodyta.

KatoptrisEdytuj

W prezencie ślubnym od Menelaosa, Helena dostała sztylet - Katoptris, co oznacza zwierciadło. Nie używała go jednak do walki, lecz głównie do przeglądania się. Obecnie jest on w posiadaniu Piper McLean.

Ciekawostki Edytuj

Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie