FANDOM

Hippolita - pierwsza królowa Amazonek. Była półboginią, córką Aresa i Ortrery. Została zabita przez swoją siotrę.

Historia Edytuj

Hippolita była najbardziej znana ze swojego magicznego pasa (lub w niektórych przypadkach z przepaski), który dał jej jej ojciec, Ares, bóg wojny. Pas znacznie zwiększał siłę fizyczną i waleczność Hippolity w walce i posłużył za symbol jej autorytetu jako królowej. Bohater Herakles został wysłany, by odebrać pas Hippolita jako dziewiątą pracę. Po przyjeździe herosa, Hippolita ciepło przyjęła Heraklesa, a gdy usłyszała jego prośbę o pas, zgodziła się go mu dać. Hera nie była jednak zadowolona, ​​że ​​swój pasierb mógł wykonać jeszcze jedno zadanie tak łatwo i zszedła z Olimpu, przebrany za jedną z Amazonek, płacząc, że Herakles chciał porwać ich królową. Amazonki następnie ruszyły w kierunku statku Heraklesa, by uratować królowę. Hipolita, broniąc syna Zeusa, zginęła przez włócznię swojej siostry Pentezylei.

Przed jej śmiercią Hippolita miała jeszcze z Tezeuszem syna o imieniu Hipolit. Jego ojciec zabił go za filtrowanie z obecną żoną, Fedrą, która chciała ukarać oboje za hipolityczną aseksualność Hipolita. Po odrodzeniu przez Lekarstwo Asklepiosa Hipolit dołączył do Łowczyń Artemidy.

Ciekawostki Edytuj

  • W niektórych wersjach mitów Hippolita jest także wnuczką Aresa poprzez jej matkę, Otrerę, która była także córką boga wojny.
  • Komedia Williama Shakespeare'a, Sen nocy letniej, dotyczy związku Hippolity z Tezeuszem.
  • Według niektórych wersji została zabita przez Heraklesa, ponieważ podejrzewał ją o zdradę.
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie