FANDOM

Jasmine "Jaz" Anderson - blondynka z Nashville w stanie Tennessee. Jest drugim magiem, który reaguje na dżed Ozyrysa. Ma ścisłą więź z Waltem, pierwszym magiem, który odpowiedział na amulet. Jaz podąża ścieżką Sachmet, patronki Uzdrowicieli, dzieki czemu jest najlepszym uzdrowiecielem w Domu Brooklyńskim.

Historia Edytuj

Przed dołączeniem do Cartera i Sadie Kane'ów, Jaz mieszkała w Nashville w stanie Tennessee, gdzie była cheerleaderką, której zespół nie jest wspomniany w Kroniki Rodu Kane.

Kroniki Rodu Kane Edytuj

Ognisty Tron Edytuj

Jaz była jedną z pierwszych praktykantów Cartera i Sadie wraz z Waltem Stone. Studiowała Ścieżkę Sechmet, ponieważ jest uzdrowicielką. Oboje się przyjaźnią, a Jaz pomagała mu z jego klątwą, jednak Sadie poczuła zazdrość w stosunku do dwojga, ponieważ nie wiedziała o klątwie i źle interpretowała przyjaźń jako związek romantyczny. Po siedmiu tygodniach treningu z Kane'ami Jaz został wywieziona na misję do Muzeum Brooklynu, aby odzyskać jedną z trzech części Księgi Ra.

W muzeum Jaz pracował z Waltem nad rozbrojeniem pułapek wokół bocznego okna, podczas gdy Carter, Sadie i Chufu otworzyli kopułę na szczycie sali balowej jako wyjście. Kiedy wrócili, znaleźli Jaz pocieszającą Walta i powiedzieli mu, że to zrozumieją, co Walt szybko skłamał o Książce Ra. W muzeum grupa znalazła posąg Chnuma, czego szukali i po tym, jak Walt odkrył wskazówkę, aby znaleźć Księgę, Sadie aktywowała posąg i złapała Księgę, powodując, że jest otoczony białym upiornym ogniem, który rozprzestrzeniał się muzeum, aktywując każdy zbiornik egipskiej magii i budząc gryfa nazwanego później Świrus. Podczas nalegań Cartera Jaz z Waltem otwierali okna, ale Jaz był nerwowa, ponieważ symbole w oknie wyglądały znajomo. Zbyt późno uświadomiła sobie, co to jest, i krzyknęła na Walta, żeby nie otwierał okna, ale mimo to wypuścił siedem bau: złe duchy, które były plagami duchów stworzonymi przez boginię Sechmet. Jedna z nich zaraziła Walta i Jaz użyła zaklęcia leczącego, by go uratować, ale zużyła prawie całą swoją energię i została bardzo osłabiona. Carterowi udało się opanować Świrusa po tym, jak zjadł jedną z bau, ale reszta wciąż była na wolności, a Jaz nalegała, by wykorzystać moc Sekhmeta do rzucenia zaklęcia, aby wyprowadzić ich z powrotem do Duat pomimo jej osłabionego stanu. Zanim to zrobi, podaruje Sadie figurkę wróżki Cartera, która zostanie użyta w nagłym wypadku, aby go uleczyć, mówiąc Sadie, że jej potrzebuje i żałuje, że nie może zrobić więcej. Posługując się figurą Sechmet, jej różdżką i kręgu ochronnym, Jaz zdołał rzucić zaklęcie, wciągając bau do wiru i wyganiając ich, ratując gości na pobliskim weselu, który bau zarażał. Grupa uciekła na łodzi ciągniętej przez świrusa, ale doświadczenie pozostawiło Jaz w stanie śpiączki, że nikt nie wiedział, jak ją wyciągnąć.

Później, kiedy Sadie jest nieprzytomna, Jaz dzwoni do Brooklyńskiego, by porozmawiać z nią, co może zrobić, ponieważ oboje są bliscy śmierci. Jaz mówi jej, żeby nie obwiniać siebie i mówi, żeby użyła figurki, by wyleczyć Cartera z trucizny Czasu-heru, którą zaraził. Kiedy Sadie zwraca uwagę, że nie wie, jak to zrobić, Jaz mówi jej, że potrzebuje jeszcze tylko jednej rzeczy i zastanowienia się nad tym, jak Isis raz uzdrowiła Ra. Jaz mówi także Sadie, aby wezwała Walta, by pomógł, i że niektóre rzeczy są na tyle ważne, że ktoś powinien spróbować pomóc, ale nie omawia tego. Kiedy Jaz mówi Sadie, że nauczyła ich walczyć o Ma'at, a Sadie mówi jej, że była okropnym nauczycielem, Jaz mówi Sadie, że jest znakomitym nauczycielem, a potem wysyła ją do wizji uzdrawiającej Ra w Isis. Dzięki pomocy Jaz, Sadie zdaje sobie sprawę, że to, czego potrzebuje, to sekretne imię Cartera i użycie tej i figurki Jaza, Sadie jest w stanie wyleczyć Cartera na czas.

Kiedy Ra powraca z Duat, a jego obecność rewitalizuje wszystkich walczących w bitwie pod Domem Brooklyńskim, ponownie pobudza Jaz i wyciąga ją ze śpiączki. Jaz pomaga walczyć i pokonać wrogich magów i dzieli szczęśliwe zjednoczenie ze swoimi przyjaciółmi.

Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie