FANDOM

Kalais "Kal" - syn Boreasza, brat Chione i Zetesa. Drugi Boread. Nieśmiertelny półbóg, heros. Jak wyjaśnił jego brat Zetes, nie wymawia słów, które mają więcej niż trzy sylaby. Tak jak jego brat strzeże bram do pałacu Boreasza. Jest nieśmiertelny, ponieważ chciał pomagać swojemu ojcu. Gdy po raz pierwszy spotkał Jasona Grace'a, Piper McLean i Leona Valdeza chciał ich "rozwalić" powtarzając w kółko: "ROZWA". Według mitologii greckiej byli jednymi z Argonautów.

WyglądEdytuj

(...) był wielki jak wół, a miał na sobie jaskrawoczerwoną kurtkę hokejową, workowate spodnie od dresu i czarne skórzane buty piłkarskie. Musiał często brać udział w bijatykach, bo oczy miał posiniaczone i brakowało mu kilku zębów.

–Leo Valdez, Zagubiony Heros

CiekawostkiEdytuj

  • Słowa mające więcej niż trzy sylaby sprawiają mu trudność. Jednak w "Domu Hadesa" wystąpił błąd gdzie bez problemu wymawia "jagodzianki" (JA-GO-DZIAN-KI), który ma więcej niż trzy sylaby. Za to ze słowem "Kanadyjczycy" (KA-NA-DYJ-CZY-CY) ma problem. Możliwe, że błąd ten powstał w trakcie polskiego przekładu, ponieważ po angielsku jagodzianka to "biberry bun" (BIL-BE-RY BAN), a wtedy zasada trzech sylab pozostaje zachowana.
  • /W przeciwieństwie do swojej siostry Chione, Kalais nie urodził się nieśmiertelnym (bogiem).
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie