FANDOM

Connor! - upomniała go Katie Gardner, dokładnie takim tonem jakiego używa jej matka Demeter. - To poważna sprawa. Nie będziesz okradał sklepu ze słodyczami w samym środku wojny!

–Katie do Connora, Ostatni Olimpijczyk

Katie Gardner - grecka półbogini, córka Demeter. Grupowa domku Demeter w Obozie Herosów.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy Edytuj

Ostatni Olimpijczyk Edytuj

Katie jest grupową domku Demeter. Podczas spotkania pokazano, że rywalizowała z braćmi Hood, odkąd pokryli cały dach Domku 4 pokryty trawą czekoladowymi wielkanocnymi zajączkami. Sugeruje, że szpieg jest jednym z rodzeństwa Luke Castellana (sądząc, że jest to najprawdopodobniej Travis lub Connor). Później krzyczała na braci Hoodów za to, że chcą ukraść rzeczy, co jest ironiczne, ponieważ są synami Hermesa.

Katie wjechała ciężarówką z truskawkami wraz z resztą obozowiczów z Obozu Herosów do Empire State Building i przygotowała się do obrony miasta. Podczas bitwy Percy /jackson kazał jej, zabrać Domek Demeter i bronić Brooklyn-Battery Tunnel. Mówiono, że "zamienili to w dżunglę". Później, gdy walki zbliżyły się do Empire State Building, usłyszano jej krzyki trzymania linii. Po bitwie o Manhattan, Katie doniosła Percy'emu, gdy przyjechał z Olimp, że widziała Rachel Elizabeth Dare opuszczającą Empire State Building bez szwanku, zanim zabrała Mrocznego z powrotem do Obozu Herosów.

Olimpijscy Herosi Edytuj

Krew Olimpu Edytuj

Katie została wymieniona wraz z Mirandą, kiedy próbują uspokoić Duchy Natury.

OsobowośćEdytuj

Katie jest miła i cierpliwa, a także gotowa biec z pomocą bogom. Nie lubi Travisa i Connora Hood, którzy kiedyś poustawiali czekoladowe króliki na dachu jej domku, dlatego sądziła, że to oni są szpiegami przekazującymi Kronosowi informacje o obozie.

New Demeter

Demeter, jej matka

WyglądEdytuj

Katie nie jest dokładnie opisana w książce, ale możliwe, że jak inne dzieci Demeter odziedziczyła po matce czarne włosy i brązowe oczy.

Umiejętności Edytuj

  • Chlorokineza: Jako córka Demeter ma absolutną kontrolę nad roślinami. Dzieci Demeter pomogły w bitwie na Manhattanie i użyły jej, aby ich domek wyglądał dobrze.
  • Sztuka kulinarna: Jako córka Demeter jest naturalną kucharką.

Relacje z obozowiczami Edytuj

Katie dobrze dogaduje się z Percym Jacksonem, Annabeth Chase i Groverem Underwoodem. Może być raczej surowa wobec wszystkich, ponieważ jej matka została wspomniana jako dość surowa. W Ostatnim Olimpijczyku ujawniono, że odkąd bracia Hood udekorowali trawiastym dachem jej chatki czekoladowymi wielkanocnymi zajączkami, nieco rywalizują z Katie. Pracuje też w sklepie obozowym, który niestety jest dla niej ulubionym miejscem ukrycia.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie Katie nie jest całoroczna, więc w "Zagubionym Herosie" to Miranda Gardiner jest głową domku Demeter.
  • Jej nazwisko jest wyraźnym odniesieniem do jej matki, Demeter, bogini rolnictwa. Słowo "gardener" po angielsku oznacza "ogrodnik".
  • Jej przyrodnią siostrą jest Persefona.
  • Jej imię jest pochodzenia greckiego, pochodzi od słowa katharsis - oczyszczenie.
  • Imię Katie było w rzeczywistości imieniem dawnej studentki Ricka Riordana, Katie Gardner.
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie