FANDOM

Connor! - upomniała go Katie Gardner, dokładnie takim tonem jakiego używa jej matka Demeter. - To poważna sprawa. Nie będziesz okradał sklepu ze słodyczami w samym środku wojny!

–Katie do Connora, Ostatni Olimpijczyk

Katie Gardner - grecka półbogini, córka Demeter. Grupowa domku Demeter w Obozie Herosów.

HistoriaEdytuj

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Ostatni OlimpijczykEdytuj

Katie jest grupową domku Demeter. Podczas spotkania pokazano, że rywalizowała z braćmi Hood, odkąd ci dla żartu pokryli cały dach Domku 4 czekoladowymi wielkanocnymi zajączkami. Sugerowała, że szpiegiem mógł być ktoś z rodzeństwa Luke Castellana (mając w pamięci żarty Hoodów sądziła, że był nim Travis lub Connor).

Katie przyjechała w ciężarówce z truskawkami wraz z resztą obozowiczów z Obozu Herosów do Empire State Building i przygotowała się do obrony miasta. Gdy obozowicze korzystali z tarczy Annabeth, aby ocenić sytuację, skrytykowała braci Hood za to, że chcieli wykorzystać zaklęcie rzucone przez Morfeusza na śmiertelników zamieszkujących Manhattan i okraść sklep ze słodyczami, co było ironiczne, ponieważ byli synami Hermesa. Podczas bitwy Percy kazał jej, zabrać Domek Demeter i bronić tunelu Brooklyn-Battery. Mówiono później, że dzieci Demeter "zamieniły to miejsce w dżunglę". Później, gdy walki zbliżyły się do Empire State Building, usłyszano jej krzyki, w których mówiła do herosów, aby utrzymali linię frontu.

Po bitwie o Manhattan, Katie doniosła Percy'emu, gdy ten wrócił z Olimp, że widziała jak Rachel opuściła Empire State Building bez szwanku, zabrała Mrocznego i poleciała na nim do Obozu Herosów.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Krew OlimpuEdytuj

Katie została wymieniona wraz z Mirandą, kiedy próbują uspokoić Duchy Natury.

OsobowośćEdytuj

Katie jest miła i cierpliwa, a także gotowa biec z pomocą bogom. Nie lubi Travisa i Connora Hood, którzy kiedyś poustawiali czekoladowe króliki na dachu jej domku, dlatego sądziła, że to oni są szpiegami przekazującymi Kronosowi informacje o obozie.

New Demeter

Demeter, jej matka.

WyglądEdytuj

Katie nie jest dokładnie opisana w książce, ale możliwe, że jak inne dzieci Demeter odziedziczyła po matce czarne włosy i brązowe oczy.

UmiejętnościEdytuj

  • Chlorokineza: Jako córka Demeter ma absolutną kontrolę nad roślinami. Dzieci Demeter pomogły w bitwie na Manhattanie i użyły jej, aby ich domek wyglądał dobrze.
  • Sztuka kulinarna: Jako córka Demeter jest naturalną kucharką.

Relacje z obozowiczamiEdytuj

Katie dobrze dogaduje się z Percym Jacksonem, Annabeth Chase i Groverem Underwoodem. Może być raczej surowa wobec wszystkich, ponieważ jej matka została wspomniana jako dość surowa. W Ostatnim Olimpijczyku ujawniono, że odkąd bracia Hood udekorowali trawiasty dach jej domku czekoladowymi wielkanocnymi zajączkami, nieco rywalizują z Katie. Pracuje też w sklepie obozowym, który niestety jest dla niej ulubionym miejscem do ukrywania się.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie Katie nie jest całoroczna, więc w "Zagubionym Herosie" to Miranda Gardiner jest głową domku Demeter.
  • Jej nazwisko jest wyraźnym odniesieniem do jej matki, Demeter, bogini rolnictwa. Słowo "gardener" po angielsku oznacza "ogrodnik".
  • Jej przyrodnią siostrą jest Persefona.
  • Jej imię jest pochodzenia greckiego, pochodzi od słowa katharsis - oczyszczenie.
  • Imię Katie było w rzeczywistości imieniem dawnej studentki Ricka Riordana, Katie Gardner.
  • W musicalu wspomina swoje siedemnaste urodziny. To mogłoby znaczy, że jest przynajmniej pięć lat starsza od Percy'ego, jednak nie zostało to nigdy potwierdzone w książkach.
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie