FANDOM

Katoptris RR

Katoptris - sztylet Piper, dawniej należący do Heleny Trojańskiej. Jego nazwa oznacza "zwierciadło". Nie jest bardzo groźną bronią. Można się w nim przejrzeć jak w lustrze. Pokazuje różne obrazy, nie tylko odbicie osoby, która się w nim przegląda. Piper mogła na swoim sztylecie zobaczyć różne rzeczy, które miały wydarzyć się w przyszłości. Dzięki swojemu sztyletowi przewidziała między innymi to, co wydarzy się w nimfeum oraz gdzie przebywał Nico.

WyglądEdytuj

Pochwa była z podniszczonej czarnej skóry z okuciami z brązu. Nic specjalnego ani efekciarskiego. Gładka drewniana rączka idealnie leżała w dłoni Piper. Kiedy dziewczyna  wysunęła sztylet z pochwy, wyłoniło się trójkątne, spiżowe ostrze, długie na jakieś piętnaście centymetrów, które błyszczało jakby je wypolerowano wczoraj. Brzegi klingi były ostre jak brzytwa (...)
- Pasuje do ciebie - stwierdziła Annabeth. - Ten rodzaj ostrza nazywają "parazonium". To broń głównie ceremonialna, noszona przez greckich oficerów wyższej rangi. Wskazuje, że jej właściciel jest osobą mającą władzę i bogactwo, ale w walce też jest skuteczna.

–Opis Katoptrisu, Zagubiony Heros

HistoriaEdytuj

Sztylet ten pierwotnie był prezentem ślubnym dla Heleny Trojańskiej od Menelaosa. Kobieta używała broni jako lustra, dlatego nazwała go Katoptris co oznacza lustro/zwierciadło, pod jej ręką nie służył do walki. Następnie jako spadek Katoptris trafił do obozu herosów, gdzie jednak nie przypadł półbogom do gustu z powodu iż ostrze nieprzystosowane było do walki. Stworzono go głównie na cele ceremonialne, noszony przy wysokiej randze oficerów w armii greckiej.

WłaściwościEdytuj

  • Sztylet wykonany został z Niebiańskiego Spiżu, dzięki czemu jest skuteczny w walce przeciw potworom.
  • Ostrze noża może być wykorzystywane jako lustro.
  • Katoptris ma właściwości pokazania wizji przyszłości. Właściciel ma bardzo małą kontrolę nad tym, co ujrzy w ostrzu sztyletu.
  • Jest to broń ceremonialna, więc może być wykorzystywana do celów dekoracyjnych.

WłaścicieleEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Katoptris po grecku oznacza lustro/zwierciadło. Annabeth uważa, że Helena używała go tylko do tego celu.
  • Chociaż miał służyć jako broń, nigdy nie był używany w walce przez Helenę.
  • Piper nie zamierzała walczyć sztyletem do czasu gdy musiała uwolnić swego ojca. Wcześniej służył jej do tych samych celów co Helenie.
  • Po wydarzeniach z Krwi Olimpu, Katoptris stracił swą moc przewidywania przyszłości. Może mieć to związek z zrzuceniem Apolla z Olimpu.