FANDOM

Magnus Chase   Magnus Chase/Galeria   Magnus Chase/Cytaty    

Magnus Chase - syn nordyckiego boga Frejra. Główny bohater serii "Magnus Chase i Bogowie Asgardu".

BiografiaEdytuj

Magnus urodził się 13 stycznia 1994 roku. Kiedy miał sześć lat, w Święto Dziękczynienia jego matka pokłóciła się z wujkiem i od tamtego czasu chłopak nie spotkał swojej kuzynki Annabeth, która zdradziła mu, że ma zamiar uciec z domu.

W wieku ośmiu lat wybrał się z matką na wycieczkę do Mount Washington. W wieku dziewięciu lat Magnus przeciął się nożem myśliwskim, który pozostawił głębokie rany, które z czasem zmieniły się w blizny.

Gdy skończył czternaście lat, jego matka została zamordowana przez kilka wielkich wilków z świecącymi, niebieskimi oczami, które zostały wysłane przez ich ojca, Fenrira. Od tamtej pory mieszkał na ulicy.

WyglądEdytuj

- Wyglądasz jak Kurt Cobain - droczyła się ze mną mama. - Uwielbiam Kurta Cobaina, poza tym że umarł.

–Rozmowa Natalie i Magnusa Chase'ów, Miecz Lata

Magnus to nastoletni chłopak o włosach w kolorze ciemnego blondu z przedziałkiem na środku. Jego oczy są szare niczym burzowe chmury, podobnie jak oczy jego kuzynki Annabeth. Początkowo Magnus jest bardzo chudy, ma wklęśniętą klatkę piersiową, wystające żebra i bladą skórę do tego stopnia, iż można spostrzec prześwitujące niebieskie żyły. Na lewej dłoni ma bliznę pozostawioną przez nóż myśliwski, którym skaleczył się w dzieciństwie.

Gdy po śmierci dostał nowe ciało, wciąż był szczupły i blady, lecz bardziej umięśniony. Jego skóra stała się mniej prześwitująca i gładsza, wszystkie blizny, które posiadał w poprzednim wcieleniu znikły, przez co początkowo Magnus czuł się źle we własnym ciele.

UmiejętnościEdytuj

  • Alf seidr - jako iż jest synem Frejra, Magnus odziedziczył po nim magię.
    • Rozbrojenie - swoją mocą potrafi rozbroić ludzi w swoim otoczeniu.
    • Uzdrawianie - Magnus potrafi goić rany swoje i innych.
  • Zmiana pór roku (ograniczona do lata) - jako syn boga lata, światła i ciepła, może zmienić teren wokół siebie na letni.
    • Fotokineza - Magnus generuje światło ze swojego wnętrza.
  • Niewrażliwość na temperatury - Magnus bez problemu może przebywać zarówno w bardzo wysokich jak i niskich temperaturach.
  • Sztuka survivalu - matka nauczyła Magnusa jak przetrwać w dziczy, dzięki czemu posiadł umiejętności takie jak rozpalanie ogniska, używania gwiazd jako mapy oraz rozstawienie namiotu.
  • (Elfi) język migowy - używa go do komunikacji z Hearthem.
  • Zwiększona siła - po śmierci Magnus dostał nowe ciało, zyskując ponadludzką siłę.
  • Nieśmiertelność - gdy przebywa w Walhalli nie może umrzeć, co najwyżej zostać ciężko raniony i odrodzić się następnego dnia.
  • Rozmowa ze zwierzętami - Magnus po zjedzeniu krwi ze serca smoka, zaczął doskonale rozumieć zwięrzęta, oraz zaczął z nimi rozmawiać.
Magnus

BrońEdytuj

  • Jack (Sumarbrander) - Miecz Magnusa, dawniej własność jego ojca, Freja. Miecz ten jest uznawany za najostrzejszy we wszystkich dziewięciu światach.
  • Miecz - Pierwszą bronią zdobytą przez Magnusa był miecz, który dostał w Walhalli. Oddał go później Ran w zamian za Sumarbrandera.
  • Tarcza - Okrągła, zielona tarcza z wymalowaną runą Frejra (Fehu), którą dostał w Walhalli.

CiekawostkiEdytuj

  • Magnus jest leworęczny.
  • Przed tym jak dowiedział się, że jego ojcem jest nordycki bóg, był ateistą.
  • Podczas 90% trwania akcji Magnus nie żyje.
  • Pierwszy raz całował się z dziewczyną - Jackie Molotov w siódmej klasie, za ławkami, podczas szkolnej potańcówki.
  • Jego miecz, Sumarbrander, każe mu nazywać się Jack.
  • Miecz Magnusa uważa, że przybranie kształtu długopisu, to najgłupsza rzecz o jakiej słyszał. Jest to nawiązanie do innej serii Ricka Riordana o Percym Jacksonie, chłopaku Annabeth.
  • Magnus lubi czytać książki.
  • Krwi Olimpu Annabeth wspomina, że ma kuzyna w Bostonie, którym okazuje się być Magnus; oraz wujka, którym jest Randolph Chase.
  • Słowo "Magnus" jest to imię pochodzące z języka łacińskiego oznaczające wielki, natomiast "Chase" jest to angielskie nazwisko oznaczające pościg/polowanie. Zatem imię Magnus Chase można by przetłumaczyć jako Wielki Myśliwy.
  • Imię zostało zaczerpnięte z ,,Darów Anioła" Cassandy Clare. Tam należy do Magnusa Bane'a, ulubionej postaci Ricka Riordana występującej w tej serii. Zadedykował więc nawet autorce całą książkę: "Dla Cassandry Clare z podziękowaniem za pozwolenie na wykorzystanie wspaniałego imienia Magnus".
  • Podczas wieczerzy w Wallhalii nazwał ziemniaka na swym talerzu Phil.
  • Magnus nie znosi koloru niebieskiego.
  • Jego ulubioną potrawą jest falafel.
Dzieci i nastolatkowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMeg McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecil MarkowitzKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou Ellen BlackstoneShermanMarkNyssaClovisShane
Julia FeingoldLityersesJosephineEllis WakefieldValentina Diaz
KalaisZetesAlabaster C. TorringtonTrofonios
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota
Einherjarzy i Walkirie
Magnus ChaseSamira al-AbbasHalfborn GundersonGunillaMallory Keen
Thomas Jefferson Jr.Alex Fierro
Egipscy magowie
Carter KaneSadie KaneWalt StoneZiya RashidJasmine Anderson