FANDOM

Minerwa   Atena    
Tak, moje dzieci mnie pomszczą. Muszą pokonać Rzymian. Tych okropnych, haniebnych, żałosnych naśladowców. Hera nalegała, by nie dopuścić do kontaktu między dwoma obozami. Ja powiedziałam: nie, niech walczą. Niech moje dzieci zniszczą uzurpatorów.

–Minerwa do Annabeth Chase, Znak Ateny

Minerwa - rzymska bogini mądrości, rzemiosła, opiekunka poetów i medyków. Jej greckim odpowiednikiem jest Atena.

Minerwa w Mitologii RzymskiejEdytuj

Minerwa była córką Jupitera. Tak samo jak Atena wyskoczyła z głowy ojca, gdy Wulkan rozbił mu czaszkę młotem. Szybko zdobyła aprobatę ojca, dawał jej swoją najgroźniejszą broń, Piorun Piorunów. Tak samo jak ciotka Westa i siostra Diana jest boginią-dziewicą. W przeciwieństwie do Ateny nie ma półboskich dzieci.

Nienawiść do RzymianEdytuj

Gdy Rzymianie podbijali coraz to większe tereny Mare Nostrum, ich następnym celem była Grecja. Pierwszym krokiem do zdobycia Grecji było zaatakowanie Aten i wykradnięcie Ateny Partenos – wielkiego posągu bogini Ateny. Gdy im się to udało, przewieźli posąg do Rzymu, a tam świątynia została zniszczona przez Arachne. Minerwa znienawidziła Rzymian przez to, że zdegradowali ją do bogini mądrości i obrabowali jej świątynie.

OsobowośćEdytuj

W przeciwieństwie do swojego greckiego odpowiednika, Minerwa nie jest boginią wojny dla Rzymian. Działa bardziej jako doradca strategiczny w obronie. Z tego powodu, Minerwa nienawidzi Rzymian i chce zemścić się na nich za kradzież jej osobowości. Jej cel zemsty idzie tak daleko, że nie jest w stanie jasno myśleć i ma małą wiedzę, jeśli chodzi o walkę. Minerwa myśli także o sobie nieco nisko, mówiąc, że nie jest kimś kim była dla Greków, w dodatku nienawidzi nawet swojego imienia. Ponadto, ze względu na jej sprzeczne natury, jest nieco roztargniona. Nawet nie wie, kim była Annabeth i ma problemy z czytaniem mapy metra.

WyglądEdytuj

Minerwa pojawia się jako młoda kobieta w dżinsach, butach turystycznych i czerwoną flanelową koszulą. Ma długie ciemne włosy, które kaskadami opadają na ramiona. Jako podobieństwo do Ateny ma szare, burzowe oczy. Ubiera się jakby była przygotowana do długiej podróży, nosi też plecak i zamiast na tarczy i włóczni opiera się na lasce.

Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
BachusDianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidyn
KupidynMerkuryOrkusTerminusWiktoriaAkwilon
Bogowie nordyccy
OdynLokiThorFrejrFrejaFriggaHeimdallTyrHelRanSigyn