FANDOM

Olimpijscy Herosi - druga seria Ricka Riordana po Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Skupia się zarówno na mitologii greckiej, jak i rzymskiej, w odróżnieniu od poprzedniej serii, skupiającej się jedynie na mitologii greckiej. Pierwsza część wyszła w 2011 roku, czyli dwa lata po ostatniej części "Percy'ego Jacksona i Bogowie Olimpijscy" - "Ostatnim Olimpijczyku". 
HeroesofOlympus Logo

ikonka przedstawiająca serię

Przepowiednia Siedmiorga zaczyna się spełniać. Herosi, których ona dotyczy muszą zamknąć Wrota Śmierci (przejście umożliwiające powrót umarłych do świata żywych) z obu stron. Na swej drodze spotykają mnóstwo przeszkód takich jak Gaja czy porwanie Królowej Niebios, Hery.

PowstanieEdytuj

Po tym, jak Rick Riordan uświadomił sobie, ile greckich mitów pozostawił nietkniętych i jak wielki sukces odniosła seria o Percym Jacksonie, zdecydował się na rozpoczęcie nowej serii. Jako inspirację wziął doświadczenia, które on i jego dzieci zdobyli podczas grania w gry wideo i fabularne, takie jak "World of Warcraft" i "Scion". Po stworzeniu nowej fabuły postanowił również wprowadzić nowe postacie, a dokładnie: Piper McLean, Jason Grace, Leo Valdez, Frank Zhang oraz Hazel Levesque.

Książki Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Rozdziały nie mają zwyczajnych tytułów, są zatytułowane np. "Leo", "Piper". W "Domu Hadesa" są rozdziały wszystkich siedmiu półbogów.
  • Książki pisane są w narracji trzecioosobowej, ale z perspektywy np. Franka, opisujące jego myśli, obawy, uczucia.
  • W książce "Syn Neptuna" pojawia się Nico di Angelo, a w następnych tomach towarzyszy herosom w wyprawie.
  • Nico di Angelo i Reyna Ramirez - Arellano mają swoje rozdziały w "Krwi Olimpu", chociaż nie są półbogami z Przepowiedni.
  • Rozdziały numerowane są rzymskimi liczbami.
  • Żaden z głównych bohaterów nie jest dzieckiem pomniejszego boga.
  • Z głównych bohaterów serii tylko Hazel Levesque jest innej płci niż jej boski rodzic. 
  • Jason występuje na trzech okładkach - "Zagubionego Herosa", "Znaku Ateny" i "Krwi Olimpu".
  • Percy występuje na okładkach trzech z pięciu książek tej serii - "Syna Neptuna", "Znaku Ateny" i "Domu Hadesa".
  • Hazel i Frank występują tylko na okładce "Krwi Olimpu".
Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu

Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Płonący Labirynt

Seria Magnus Chase i Bogowie Asgardu
1: Miecz Lata; ♦ 2: Młot Thora; ♦ 3: Statek Umarłych;
4: Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida; ♦ 2: Ognisty Tron; ♦ 3: Cień Węża; ♦ 4: Syn Sobka
5: Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Dodatki i opowiadania
4: Greccy herosi według Percy`ego Jacksona;
5: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów;

Rick Riordan Prezentuje
1: Aru Shah i Koniec Czasu;