FANDOM

Percy - zawołała pani Chase, gdy byłem w drzwiach - powiedz Annabeth... Powiedz jej, że tu wciąż jest jej dom, dobrze? Przypomnij jej o tym.

Klątwa Tytana

Annabeth Chase-Viria

Annabeth, jej pasierbica.

Pani Chase - macocha Annabeth Chase, śmiertelna żona Fryderyka Chase'a i matka Matthewa i Bobby'ego Chase'a.

HistoriaEdytuj

Pani Chase poślubiła Fryderyka Chase'a, gdy jego córka Annabeth miała pięć lat. Ma z Fryderykiem dwóch synów, Matthewa i Bobby'ego Chase'ów. Ponieważ jej przybrana córka Annabeth jest półbogiem, cała rodzina była z tego powodu nękana atakami potworów i innymi niezwykłymi wydarzeniami.

Gdy córka Ateny miała siedem lat na skutek ataków pająków, których się bała, ciągle chowała się w szafie. Za każdym razem, gdy córka Ateny była atakowana prosiła ją, aby sprowadziła jej ojca na pomoc. Pani Chase za każdym razem odmawiała, aby Annabeth nie odwracała uwagi swojego ojca od pracy i sama wybranał siebie na "złego gliniarza", chcąc pomóc Annabeth pokonać lęk przed pająkami. Pani Chase była coraz bardziej sfrustrowana z powodu Annabeth, ponieważ jej lęk mógł w nocy przestraszyć jej młodszych braci. Była też zmartwiona, ponieważ ślady ugryzień pozostawione przez pająki znikały, zanim ktokolwiek poza Annabeth zdołał je zobaczyć, przez co pani Chase sądziła, że ​​pajęczyny pozostawione na powiekach Annabeth były jakąś sztuczką córki Ateny, mającą na celu zwrócenie na nią uwagi jej ojca. To doprowadziło do tego, że pani Chase zaczęła myśleć, że ​​to wszystko było urojeniem w głowie dziewczynki, nawet po dwóch nocach krzyku. Rodzina została również zaatakowana przez potwory przyciągnięte zapachem Annabeth. Półbogini poczuła, że ​​jej ojciec i macocha winią ją za to i uciekła z domu, gdy miała siedem lat. Mimo że Annabeth wierzyła, że ​​pani Chase jej nie lubi, w rzeczywistości macocha nie miała wrogich uczuć do swojej pasierbicy i była na siebie zła z powodu jej odejścia. Poprosiła nawet Percy'ego, by powiedział Ann, że ich dom jest zawsze dla niej otwarty.

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Złodziej PiorunaEdytuj

Annabeth mówi Percy'emu Jackonowi, że jej rodzina odrzuciła ją i opisuje swoją macochę jako wrogą i podłą, obwiniającą Annabeth za jej skłonność do przyciągania potworów swoją półboską aurą. Jednak po rozmowie z Percym Ann postanawia napisać do ojca i dać im drugą szansę. Pod koniec książki pani Chase wraz z braćmi Annabeth i jej ojcem czekają w obok drzewa Thalii, aż Annabeth do nich dołączy, aby wrócić z nimi do domu w Wirgini.

Klątwa TytanaEdytuj

Gdy Percy, Thalia Grace i Zoe Nightshade przychodzą, szukając pomocy u ojca Annabeth, spotykają panią Chase w nowym domu Fryderyka. Percy, po tym wszystkim, co o niej usłyszał od Annabeth, ze zdumieniem odkrywa, że ojciec i macocha Annabeth są tak naprawdę bardzo mili i gotowi do pomocy, nie wspominając nic o zmartwieniach jakie ich spotkały że strony Annabeth. Pani Chse upiekła wtedy domowe ciasteczka i inne przysmaki, jednocześnie utrzymając na swojej głowie cały nie posprzątany dom, który Percy mimo wszystko uważa za dobre miejsce do życia. Dodatkowo od razu zgadza się z mężem, na pożyczenie im ich rodzinnego samochodu aby zdążyli na czas uratować Annabeth. Gdy Percy jest gotowy wyjść, pani Chase prosi go, by przypomniał córce Ateny, że ich dom zawsze będzie dla niej otwarty. Jest całkiem jasne, że Annabeth błędnie zinterpretowała zachowanie macochy, odczytując je jako strach i gniew, którym obarczała ona Annabeth za ataki potworów, a tak naprawdę było to jej własnym poczuciem winy i gniewem jakim obarczała samą siebie.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Znak AtenyEdytuj

Annabeth podczas pobytu w Fort Sumter, gdy poszukuje w pokoju znaku od Ateny, tenże pokój szybko zapełnia się pająkami co przywołuje w niej wspomnienia, jak pani Chase była na nią wściekła za to, że ze strachu przed pająkami krzyczała w nocy i straszyła tym swoich młodszych braci. Pani Chase nie wierzyła, że pająki rzeczywiście ją atakują, ponieważ ukąszenia znikały zanim zdołała je zobaczy. Doprowadziło to w końcu do ucieczki Annabeth z domu i podróży do Obozu Herosów.

OsobowośćEdytuj

Annabeth powiedziała Percy'emu, że jej macocha jej nie lubi i będzie ją obwiniała za każdym razem, gdy potwory zaatakują córkę Ateny i „nową rodzinę” jej ojca, upierając się przy tym, że Annabeth celowo narażała ich życie. W Klątwie Tytana, kiedy wreszcie poznajemy panią Chase, wydaje się ona być bardzo miła i możemy zauważyć, że martwi się o swoją pasierbicę. Kiedy Percy wspomniał o Annabeth, powiedziała mu i jego przyjaciołom, żeby zapytali się Ann, czy chce wrócić do domu. Możliwe, że Annabeth, która miała siedem lat, podczas pierwszej ucieczki z domu, nie odczytała poprawnie intencji swojej macochy ani tego, że pani Chase żałuję tego jak wiele przykrości sprawiła Annabeth i chciałaby naprawić swoje relacje z nią.

WyglądEdytuj

Nie ma zbyt wiele opisu jej wyglądu, ale Percy opisuje ją jako ładną Azjatkę z czerwonymi pasemkami i włosami zawiązanymi w kok.

UmiejętnościEdytuj

  • Gotowanie - jest kobietą o prawdopodobnie dużych zdolnościach kulinarnych. Ciasteczka, którymi poczęstowała Percy'ego, były według syna Posejdona wyborne. Dodatkowo twierdziła, że lubi gotować.

CiekawostkiEdytuj

  • Choć Annabeth myśli, że Pani Chase na niej nie zależy, to tak naprawdę kobieta martwi się o pasierbicę (można się o tym przekonać podczas wizyty Percy'ego w domu Annabeth w Klątwie Tytana).
  • Jest prawdopodobnie dobrze ułożoną kobietą, ponieważ musi sobie radzić z roztrzepanym mężem.