FANDOM

Pluton   Hades    

Pluton - w mitologii rzymskiej bóg świata podziemnego, władca umarłych i bóg bogactwa i kamieni szlachetnych. Syn Saturna (Kronosa) i Ops (Reja). Brat Ceres, Westy, Junony, Jupitera i Neptuna. Mąż Prozerpiny, nie miał z nią dzieci. Ojciec Hazel Levesque.

CharakterEdytuj

Pluton pod względem zachowania się do swoich dzieci jest podobny do Hadesa. Gdy Hazel była mała odwiedził jej matkę z propozycją zostania w Nowym Orleanie. Dał wtedy Hazel kredki i blok rysunkowy. Nie odwiedza swoich dzieci, bo jako bóg Podziemia może spowodować "problemy" dla nich. Jednak tak samo jak rzymscy bogowie troszczy się o nie.

WyglądEdytuj

W "Synu Neptuna" Hazel opisała go jako bladego i kościstego mężczyznę w garniturze. Na jego garniturze było widać twarze dusz.

W Domie Hadesa Hazel przedstawiła go następująco: Miał krótkie czarne włosy przycięte na krótko,na palcu miał obrączkę z zamarzłą Mgłą na pamiątkę ślubu z Prozerpiną (co bardzo zdenerwowało Hazel), nosił czarną togę i tunikę, był bardzo blady, skraj tuniki był wyhaftowany na purpurowo - oznaka pretora lub senatora, na tkaninie togi falowały twarze zmarłych dusz.

Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
BachusDianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidyn
KupidynMerkuryOrkusTerminusWiktoriaAkwilon
Bogowie nordyccy
OdynLokiThorFrejrFrejaFriggaHeimdallTyrHelRanSigyn