FANDOM

Reyna Avila Ramirez - Arellano   Reyna Avila Ramirez - Arellano/Galeria   Reyna Avila Ramirez - Arellano/Cytaty    
Och, ależ ja nie przestrzegam twojego rozkładu dnia, gigancie - odparła Reyna - Rzymianin nie czeka na śmierć. Rzymianin jej szuka i spotyka ją na własnych warunkach.

–Reyna do Oriona, Krew Olimpu

Reyna Avila Ramírez - Arellano - córka Bellony, siostra Hylli oraz pretor Obozu Jupiter.

ŻyciorysEdytuj

Reyna urodziła się jako druga córka weterana wojennego Juliana Raminez-Arellano i rzymskiej bogini wojny Bellony. W dzieciństwie często wraz ze starszą siostrą Hyllą uciekała z domu, gdyż ojciec dziewczyn dosłownie stracił rozum. Podczas jednej z takich ucieczek zdarzył się nieszczęśliwy „wypadek”, Julian o mało co nie zabił Hylli co spowodowało jeszcze większy strach Reyny. Chwyciła więc za jedną z wielu broni w ich domu i zabiła ojca. Wtedy siostry już na zawsze opuściły San Juan i Puerto Rico.

Morze potworówEdytuj

Dziewczyny pracowały w Centrum Odnowy Biologicznej Madame Kiki. Pełniły tam rolę asystentek czarodziejki Kirke. Ich dom został jednak zniszczony w "Morzu Potworów" przez Czarnobrodego i jego załogę, gdy Percy i Annabeth przypadkowo przemienili piratów z powrotem w ludzi używając Multiwitamin Hermesa. Według Reyny, piraci zniszczyli wyspę i zemścili się na Kirke za zamianę ich w świnki morskie. Reyna i Hylla jako córki Bellony szybko nauczyły się używać broni, równie szybko udało im się uciec z wyspy. Wtedy drogi sióstr rozeszły się. Hylla dołączyła do Amazonek i stała się ich królową, a Reyna znalazła Obóz Jupiter i ostatecznie stała się pretorem wraz z Jasonem.

Syn NeptunaEdytuj

Jeszcze przez rozpoczęciem książki Nico di Angelo pojawił się i prosił ją o przyjęcie Hazel do obozu, a ta zgodziła się. Frank również spotkał się z Reyną by przeprosić za to co uczynił jego pradziadek Shen Lun. Reyna powiedziała mu wtedy, że nie obchodzi ją co uczynił jego przodek oraz, że ocenia ludzi za ich zasady. Kiedy Percy przybył do obozu Reyna udawała, że go nie zna, choć widziała go już na wyspie Kirke. Powiedziała mu o tym dopiero po zebraniu senatu, na którym wysłała Percy’ego, Hazel i Franka na misję.

Znak AtenyEdytuj

Po wygranej bitwie o Obóz Jupiter przyleciał statek Argo II z herosami na pokładzie. Reyna miała okazję porozmawiać także z Annabeth. Podczas ich długiej dyskusji usłyszały strzały. Jak się okazało Leo strzelał ze statku do rzymian. Cała załoga Argo II uciekła od wściekłych obozowiczów w tym też od Reyny. Dziewczyny rozstały się w gniewie co spowodowało potencjalną wojnę między Grekami a Rzymianami.

Dom HadesaEdytuj

Jakiś czas później, gdy wojska Reyny stacjonowały pod Obozem Herosów córka Bellony na prośbę córki Ateny przekazaną przez Rachel wybrała się w podróż by odebrać i dostarczyć pomnik Ateny Partenos na Long Island. Ruszyła więc na wyznaczone miejsce konno, na swym ukochanym pegazie Scypionie, który podczas wyprawy został ukąszony, a Reyna by zakończyć jego męki przebiła go sztyletem.

Krew OlimpuEdytuj

Po dotarciu przejęła posąg i wraz z trenerem Hedge oraz Niciem di Angelo, który przemieszczał ich drogą cienia, eskortowała go do Nowego Jorku. Ścigani przez Oriona wielokrotnie stoczyli z nim walki, między innymi w jej rodzinnym mieście - San Juan. Spotkała tam Łowczynie, a wśród nich Thalię oraz Amazonki z Hyllą na czele. W ciągu całej drogi mocno zbliżyła się do Nica oraz poznała samą siebie. Na miejscu wszyscy półbogowie wspólnie pokonali Gaję, a Reyna wróciła do Obozu Jupiter.

CharakterEdytuj

Jason mówił, że jesteś dobra. Nie powiedział, jak bardzo dobra.

Thalia Grace do Reyny, Krew Olimpu

Reyna jest zdecydowaną, wyniosłą i nieugiętą osobą. Jej decyzje zawsze są przemyślane i podjęte dopiero, gdy ma pewność, że są dobre dla Obozu Jupiter i jej bliskich. Nie okazuje publicznie swoich uczuć, aby posiadać reputację poważnej i zdecydowanej przywódczyni. Stara się stworzyć sztuczną wersję zdyscyplinowanej i poważnej siebie, tak jak przystało na prawdziwego rzymianina i pretora. O swoich uczuciach mówi jedynie przyjaciołom. Rzadko się uśmiecha, trudno jej się otworzyć na ludzi. Nie lubi mówić o swoich problemach, marzeniach, uczuciach. Kryje je w sobie i trudno jej się przełamać. Tak naprawdę jest bardzo wrażliwą osobą. 

WyglądEdytuj

Percy opisuje ją jako szesnastolatkę z ciemnymi jak obsydian oczami i błyszczącymi czarnymi włosami spiętymi w długi warkocz. Jak każdy z Obozu Jupiter ma tatuaż ze skrótem SPQR, z czterema liniami i skrzyżowanymi mieczem i pochodnią - symbolami jej matki. Jako pretor Reyna nosi purpurową togę ozdobioną złotymi medalami. Hazel twierdzi, że jest bardzo podobna do swojej siostry, Hylli.

UmiejętnościEdytuj

  • ADHD - podobnie do wszystkich półbogów Reyna ma ADHD co pomaga jej w walce.
  • Dysleksja - mózg Reyny jest zaprogramowany na język łaciński, a nie angielski.
  • Hiszpański - z powodu swego pochodzenia potrafi mówić po Hiszpańsku.
  • Zdolności walki - Jako córka Bellony Reyna ma specjalne umiejętności walki, nauczyła się używać broni o wiele szybciej i sprawniej niż inni.
  • Może dodawać innym siły - ta moc ujawniła się podczas przemieszczania się do Obozu Herosów z Ateną Partenos, gdy dodała siły Nicowi.
  • Świadome śnienie - czasami udaje jej się kontrolować sny.

RelacjeEdytuj

Miłosne zainteresowaniaEdytuj

96728371fe1ebfd7245a3502ec58ca8c

Jasen, były współ-pretor Reyny i jej pierwsza miłość.

Reyna i Jason byli razem pretorami w Obozie Jupiter. Gdy byli bliskimi przyjaciółmi, Reyna twierdziła, że nie miała romantycznych związków z Jasonem, choć miała czas. Pod koniec Zagubiony Heros Jason zaczyna niejasno pamiętać Reynę. Mówi, że czuje się winny za lubienie Piper, gdy myśli o Reynie, choć nie jest pewien dlaczego. Kiedy po koniec Syna Neptuna Argo II pojawia się na niebie, Reyna wygląda nieco tęsknie i mówi Percy'emu, że ma nadzieję, że ma rację, a Jason jest na statku, ponieważ za nim tęskniła.

Reyna została opisana przez Annabeth w Znaku Aeny, jako zdenerwowana, jej głos brzmiał "jak potłuczone szkło", kiedy dowiedziała się o związku Jasona z Piper. Reyna także czuła, że ​​Jason zdradził ją, zaprzyjaźniając się z Leo, który zaczął ostrzeliwać Obóz Jupiter z Argo II (chociaż Ejdolony nie zostały potwierdzone do później), a to nie pomogło Jasonowi uciec z Leo na tym samym statku.

W Dom Hadesa Jason stwierdził, że "pozwolił Reynie wierzyć, że mają przyszłość razem" i poczuł się winny, że "nie zamknął jej". Później Jason krótko zastanawiał się, czy Piper działa na niego jakaś magia Afrodyty, tak jak wtedy, gdy wspominał o Reynie, "nie mógł myśleć o niczym innym niż Piper".

Percy Jackson-0

Percy, współ-pretor Reyny i jej dawna miłość

W Syn Neptuna Reyna początkowo nie lubiła Percy'ego z niewyjaśnionych przyczyn. Dopiero później dowiadujemy się, że mieszkała w Spa Kirke, zanim Percy i Annabeth go zniszczyli. Później zaprasza Percy'ego, by został pretorem Dwunastego Legionu, ponieważ obowiązki Obozu Jupitera ponosiła sama od ostatnich sześciu miesięcy, kiedy to jej najbliższy przyjaciel i współprowadzący zniknął. W ten sposób potrzebuje go i próbuje nakłonić go do zaakceptowania jej oferty, mówiąc mu, że wolałaby go od Oktawiana, który nieustannie ją prześladuje za pretoriański statek, i że przyciągnie ich bliżej do "przyjaciół". Percy mówi, że ma już dziewczynę na odruch, powstrzymując jej postępy.

Mimo to Reyna nadal ma wysoki poziom szacunku dla Percy'ego. Wie, że jest bardzo utalentowanym wojownikiem i chciałaby, by ktoś taki jak on stał u jej boku. Lubi go również za to, że nie tylko był w stanie ocalić swój nowy dom, ale także był w stanie sprowadzić swoją siostrę do pomocy w bitwie. W Znaku Ateny Annabeth jest w stanie powiedzieć, że Reyna jest zdenerwowana tym, że Percy wybrał sobie Annabeth, gdy pierwszy raz się spotykają, nie pozwalając Percy'emu dać jej trasy, a zamiast tego zabierając Annabeth.

RodzinaEdytuj

Julian to ojciec Reyny i Hylli, który został zmienił się w manię i zniszczony przez Reynę. Reyna często czuje się winna z powodu tego faktu.

Reyna ma nieco trudny związek ze swoją siostrą Hylla, królową Amazonek. Rozeszły się kilka lat temu, kiedy Hylla dołączyła do Amazonek, a Reyna do Dwunastego Legionu. Często się nie zgadzają, ale wciąż bardzo się kochają, pomimo wielu różnic.

RywaleEdytuj

PiperMcLean-299x416

Piper, dawna rywalka i dobra przyjaciółka Reyny.

Kiedy Piper po raz pierwszy spotkała Reynę w Znaku Ateny, początkowo przygotowywała się do nienawidzenia jej za lubienie Jasona, ale przyszła ją podziwiać, że nie okazała w ogóle swoich uczuć, całkowicie kontrolując siebie i zachowując się cicho. Ciągle obawia się, że Jason nadal ma do niej uczucia, chociaż Jason twierdzi, że nigdy nie miał romantycznych uczuć dla Reyny, nawet w jego "poprzednim" życiu. Reyna, z jej strony, była niemile zaskoczona, a dodatkowo zazdrosna o Piper, gdy Jason przedstawił Piper jako swoją dziewczynę i wyraźnie się zdenerwował, gdy Jason zapytał ją, czy mógłby pokazać Piper w Nowym Rzymie. Annabeth wspomniała, że ​​Reyna próbowała ukryć swój ból i złość w środku, kiedy z nią rozmawiała. Piper był także zaniepokojony, gdy Jason poprosił Piper, aby porozmawiała z Reyną i kiedy mówił o jego przeszłości i wspólnej przeszłości Reyny. Jason wydawał się zupełnie obojętny na oba. Jednak podczas Krwi Olimpu obie stają się coraz bliższe, gdy Reyna zaczyna zwracać się do Piper, a nie do Jasona. Obie, wraz z Annabeth i Hazel, stają się nierozłącznę, ponieważ pomagają obozom dogadać się po porażce Gai. Krótko przed opuszczeniem Obozu Herosów, Reyna rozmawia z Piper, pytając ją o coś, co Afrodyta powiedziała jej kiedyś w Charleston, o tym, że żaden półbóg nie jest przeznaczony do "uleczenia jej serca", o czym Reyna nigdy nie mówiła ktoś wcześniej. Piper podnosi ją na duchu, mówiąc, że nie musi to być półbóg, który leczy serce Reyny, dając do zrozumienia, że ​​jej przyszły bratnia dusza jest śmiertelnikiem lub bogiem, a tymczasem obiecuje, że zawsze będzie tam dla Reyny jako przyjaciela . Reyna mówi, że Piper ma sposób na słowa, nawet bez Czaromowy Diewczeta podają sobie ręce, a Reyna twierdzi, że ma przeczucie, że wkrótce się spotkają.

Octavian

Oktawian, rywal i wróg Reyny.

Jak widać w Synu Neptuna, Reyna nie ma dobrych relacji ze potomkiem Apollina, ponieważ Oktawian zawsze próbuje ją zastąpić. Udowadnia też, że Oktawian denerwuje się, ciągle kwestionując jej autorytet, a jak to ujął Percy, kiedy staje przed Senatem, staje się potężny. Ilekroć Senat dowiedział się o niej, spróbuje sprawić wrażenie, jakby był to jego pomysł, ku jej irytacji. W przeciwnym razie traktuje go jednakowo iż szacunkiem. Jednak w Domu Hadesu, Reyna jest wściekła, gdy dowiaduje się, że Oktawian nie posłuchał jej poleceń jako Pretorki i nakazał Legionowi zaatakowanie Obozu Herosów. To oburzenie pokazuje jej zgodę z Frankiem Zhangiem, by załadować Oktawiana na katapultę i wystrzelić go jak najdalej, jako pierwszy oficjalny występ w charakterze Współpetorów. W związku z tym Reyna w ogóle nie opłakuje śmierci Oktawiana pod koniec Krwi Olimpu.

PrzyjacieleEdytuj

167af9c295ed2325f0edddb178febd72

Frank, aktualny współ-pretor i sojusznik Reyny

Jak widać w Synie Neptuna, Reyna jest na neutralnych warunkach z Frankiem. Należy jednak zauważyć, że Reyna pozwoliła mu dołączyć do Obozu Jupiter, pomimo swojej historii rodziny (z jego pradziadkiem Shen Lun podobno powodującym trzęsienie ziemi w San Francisco w 1906 roku). Powiedziała Percy'emu, że Frank ma dobre serce, ale jest też beznadziejnie naiwny i niedoświadczony. Jednak w Domu Hadesa, gdy dowiaduje się, że Jason wyrzekł się swojego stanowiska pretora dla Franka, Reyna jest zadowolona, zauważając, że nie może się doczekać pracy z nim Nowym Rzymie. Stąd po porażce Gai w Krwi Olimpu, zarówno Reyna jak i Frank rozmawiają prywatnie z Chejronem, a później zwracają się do obu obozów przy ognisku, pomagając obu stronom w końcu dogadać się ze sobą.

Tumblr okc5xqQnMP1ur33k1o7 400

Hazel, przyjaciółka i sojuszniczka Reyny.

Chociaż Reyna i Hazel Levesque rzadko się ze sobą nawzajem zgadzają, zakłada się, że Reyna jest z nią w dobrych stosunkach w Syna Neptuna". Jednak stwierdzono, że Reyna uważa, że Hazel nie byłaby dobrym liderem, ponieważ była córką Plutona.

Wydaje się, że pod koniec Krwii Olimpu zbliżyły się do siebie, a Reyna i wraz z Annabeth i Piper stały się nierozłączne, ponieważ pomagają obozom dogadać się po porażce Gai. Jedną rzeczą, która łączy ich teraz, jest ich ścisła więź z Nico, z którym Reyna zaprzyjaźniła się podczas swojej wyprawy do Obozu Herosów.

Tumblr okcol6eaxy1vcte6qo2 1280

Nio, sojusznik i bardzo bliski przyjaciel Reyny

Ichrelacje na początku nie są dokładne pokazane. W "Synie Neptuna", można wywnioskować, że są dosiebie dobrze nastawieni. Najwyraźniej już wcześniej nawzajem się kontaktowali, z pierwszym spotkaniem, gdy Nico prosi ją, by przyjęła jego siostrę, Hazel, do legionu. Po powrocie do Obozu Jupiter Nico był senatorem i ambasadorem Plutona, a zatem prawdopodobnie zaangażowany w życie polityczne obozu wraz z Reyną. Pod koniec Domu Hadesa, Reyna jest skłonna podróżować z Nico w bardzo niebezpiecznych okolicznościach, pokazując, że przynajmniej nie wątpi w lojalność syna Hadesa.

W Krwii Olimpu, podróżują razem z trenerem Gleeson Hedgem. Reyna dodaje siły Nico do Podróży Cieniem, w wyniku czego dowiaduje się trochę o swojej przeszłości i ogromnym wewnętrznym bólu, który ukrywa. Jest przerażona ilością wewnętrznego bólu i surowej udręki (nawet część z nich jest większa niż to, co odczuwała nawet z całego jej legionu podczas bitwy z Giantem Polybotesem) i jest zdecydowana go wspierać, i zaczyna myśleć o nim jako młodszym bracie.

Nico ze swojej strony przyznaje, że "lubi" lubić Reynę. Kiedy na krótko została zabrana przez Łowczynie Artemidy, Nico jest wściekły, ponieważ nie chciał, żeby ukradli mu inną ważną osobę, i czuje ulgę, że w końcu ją znalazł. Jednak Nico martwi się, jak Reyna została po opuszczeniu Puerto Rico i zachęca ją do mówienia o tym, co ją martwi (ku swojemu zaskoczeniu, ponieważ rozmyślanie było zazwyczaj jego własną metodą radzenia sobie z wewnętrznym zgiełkiem), przypominając jej z licznych duchów Asphodelów, którzy nie są w stanie mówić dłużej, ponieważ nigdy nie wypowiadają się za ich życia, przypominając Reynie, że jej głos jest jej tożsamością. W rezultacie oboje w końcu otwierają się na siebie nawzajem, jak Reyna opowiada ze łzami o tym, jak zabiła swojego ojca w Puerto Rico (coś, o czym nigdy dotąd nikomu nie mówiła, skoro ojcobójstwo jest niewybaczalną zbrodnią rzymskiego prawa), i Nico jego problemy z ojcem, jak cierpiał w Tartarze i poczucie nie przynależności do żadnego z obozów. Docenia kogoś, kto w końcu mówi do niego tak otwarcie, coś, czego wcześniej doświadczył [Hazel]]. Nico również szybko pociesza Reynę, twierdząc, że była to "mania" (z najgorszymi cechami ojca), którą zabiła, a nie jej prawdziwy ojciec. Również Reyna jest pierwszą osobą, o której Nico opowiada o Julesie-Albercie, swoim francuskim szoferem zombie. Reyna przyznaje później, że jej opowieść o mrocznym sekrecie Nico podniosła część jej ciężaru i że mu zaufała.

Reyna później świadczy o tym, że zabija Bryce Lawrence i wydaje się przerażona okrutnym pokazem piekielnych mocy Nico. W tym momencie Nico przypadkowo generuje "powódź bólu i gniewu" na wszystkich obecnych, pozwalając Reynie w końcu doświadczyć jego trudów z jego punktu widzenia, a także zobaczyć największe obawy i tajemnice Nico (w tym jego homoseksualizm i jego sympatię [[Percy] ]]). Ku zaskoczeniu i uldze Nico, Reyna, będąc bardzo zaskoczonym tym objawieniem, nie osądza go, wciąż akceptuje Nico jako przyjaciela takim, jakim jest, bez wahania, i dba o rany Nico przez trzy dni, podczas gdy on wyzdrowieje z jego spotkanie z Bryce'em. Bezwarunkowa akceptacja i wsparcie Reyny sprawiły, że Nico odważył się wreszcie wyjść z zaskoczenia Percy i Annabeth wkrótce potem.

Ponadto Reyna wydaje się być pod wrażeniem siły Nico, zwłaszcza po tym, jak dowiedział się, że posiada również zdolności hipokinetyczne. Ona również bardzo podziwia ogromną tolerancję Nico zarówno na ból fizyczny, jak i psychiczny. Z kolei Nico szanuje Reynę i pod koniec podróży do Obozu Herosów, nawet nazywa ją najodważniejszym półbogiem, jakiego kiedykolwiek spotkał, i obiecuje, że jej nie zawiedzie. Reyna chce w zamian przytulać Nico, ale nie myśli, że gest byłby mile widziany, więc postanawia uścisnąć przyjazną rękę.

Po porażce Gai, Reyna opowiada obu obozom o roli Nico w ratowaniu ich, wyrwaniu go z cienia, uścisku, i Nico łzawo go zwraca, grzebiąc twarz w ramieniu Reyny. Tłum półbogów ryczy z aprobatą w odpowiedzi, wskazując, że dzięki Reynie, zarówno Obóz Herosów, jak i Obóz Jupiter w końcu naprawdę zaakceptowali syna Hadesa. Krótko przed opuszczeniem greckiego Obozu, Reyna obiecuje Nico, że zawsze będzie miał miejsce w Nowym Rzymie, i obiecuje często odwiedzić ją, Hazel i Franka.

Interesujące jest to, że zarówno Nico, jak i Reyna mają wspólną cechę, że oboje mówią płynnie w języku romańskim (odpowiednio w języku włoskim i hiszpańskim), oboje są młodsi od sióstr, ich wspólna tendencja do utrzymywania urazów (choć Nico poprawiła się w tym względzie znacznie), ich wspólny nawyk skręcania pierścieni na rękach podczas głębokiego myślenia i ich nieodwzajemnionych uczuć dla Percy Jackson w przeszłości, ale oboje zdołali od tego czasu kontynuujcie, pozostając dobrymi przyjaciółmi z synem Posejdona, a nawet zaprzyjaźniając się z Annabeth. Nico i Reyna są także jedynymi bohaterami serii Olimpijscy Herosi (oprócz Wielkiej 7), którzy mają rzdziały z własnej perspektywy.

Leo Valdez-Viria

Leo, sojusznik Reyny

Chociaż nigdy nie rozmawiali w cztery oczy, Reyna nie lubi Leona z ogromną pasją z powodu tego, że zaatakował Obóz Jupiter z Argo II, chociaż to nie była jego wina, ponieważ był on opętany przez Ejdolona. Jednak Reyna nie jest znana z tego, że jest osobą wybaczającą i prawdopodobnie nadal go nie lubi. Jednakże, na Ogygii, Leo okazuje się być zaniepokojony jej bezpieczeństwem, kiedy był rozgorączkowany po zobaczeniu ataku gryfów na Reynę i Scypiona. Reyna, ze swej strony, pomimo swojej wcześniejszej niechęci do niego (która, jak się wydaje, doszła do tego punktu), była bardzo zasmucona jego śmiercią Leo w Krwii Olimpu.

Co ciekawe, zarówno Leo, jak i Reyna mają wspólną cechę, że oboje móeiś płynnie po hiszpańsku, choć nieco inaczej dialekty (odpowiednio meksykański i karaibski).

Annabeth Chase-Viria

Annabeth, dobra przyjaciółka Reyny.

Reyna po raz pierwszy spotyka Annabeth w Znaku Ateny i wydaje się, że szanuje ją jako wojownika i traktuje ją jak równą sobie. Kiedy rozmawiają na osobności, chętnie słucha wszystkiego, co Annabeth ma do powiedzenia, i wydaje się, że dobrze się dogadują, a Annabeth czuje, że może powiedzieć Reynie wszystko. Powiedziała nawet Reynie, o lokalizacji Obozu Herosó na znak przyjaźni. Po tym jak Obóz Jupiter zostaje zaatakowany z powodu Ejdolonów (opętując greckich półbogów), jej wiara w Annabeth zaczyna zachwiać się. Po tym, jak oba obozy zaczynają walczyć, Reyna postrzega życie Annabeth jako uczciwą cenę, by zapłacić za jakiś pokój między obozami, ale szanuje Annabeth na tyle, by pozwolić jej odejść i mogła znaleźć Atenę Partenos. Pod koniec Domu Hadesa , Reyna pokazuje, że obejmuje Annabeth, mówiąc jej, że wszystko będzie w porządku na końcu. Pokazano także, że żartują sobie razem. Wskazuje to na początek przyjaźni między nimi.

W końcu zaprzyjaniły się w Krwii Olimpu po porażce Gigantów i Gai. Razem z Piper i Hazel, stają się nierozłączne, ponieważ pomagają obozom się dogadać.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Reyna w języku hiszpańskim, filipińskim i francuskim oznacza "królowa". Możliwe, że to przez bycie pretorem. Natomiast po islandzku oznacza "próbować".
  • Jej inicjały to RA-RA. Zauważył to Grover w Domu Hadesa.
  • Jej ulubionym napojem jest gorąca czekolada.
  • W pewnym sensie jest kuzynką Clarisse i innych dzieci Aresa i Marsa.
  • Pegaz (syn Meduzy) nadał jej tytuł Przyjaciółki Koni.
  • Jest jedynym herosem, któremu w walce z gigantem (Orionem) pomagało, aż dwoje bogów (Bellona i Atena).
  • Gdy była raz z Jasonem w Charleston, spotkała Afrodytę, która powiedziała jej "Nie znajdziesz miłości tam, gdzie byś sobie tego życzyła, ani tam, gdzie będziesz miała nadzieję. Żaden heros nie uleczy twojego serca".
  • Po bitwie z Gają, Gwidon (pegaz) adoptował ją jako ludzkiego partnera.
  • Posiada swoje rozdziały w "Krwi Olimpu".
  • Posiada taki sam nawyk jak Nico - gdy się zastanawia, obraca na palcu swój pierścień pretora. Niepokoiło ją posiadanie takiego samego nawyku jak syn Hadesa.
  • Poznała Mrocznego.
  • Jej dwa psy, Aurum i Argentum (złoto i srebro w języku łacińskim) są podobne do tych, które Hefajstos w mitologii greckiej podarował Królowi Alkinoosa.
  • W jej oficjalnym portrecie na ścianie wyryto napis "Iustitia Fundamentum Regni", co tłumaczy się na "Sprawiedliwość jest podstawą panowania".
  • Reyna miała jedynego Pegaza w Obozie Jupiter, o imieniu Scypion. Scypion był nazywany Oscypkiem, ponieważ jest koloru masła orzechowego.
  • W portretach Reyny widać, że jej włosy są brązowe i zwinięte na lewym ramieniu, jednak w książce jest napisane, że ma czarne lśniące włosy trzymane w jednym warkoczu.
  • Nazwisko Reyny, Ramírez-Arellano, zostało ujawnione w Domu Hadesa.
  • Może mieć prawo jazdy, co ujawniono w Znaku Ateny. To czyni z niej drugiego znanego półboga mogącego prowadzić; pierwszy to Percy.
  • Reyna i jej siostra są jedynymi znanymi półbogami urodzonymi w Puerto Rico.
  • Reyna jest podobna do Annabeth Chase na kilka sposobów:
    • Obie są córkami walecznych bogiń (Bellona, ​​Atena).
    • Obie są szanowanymi przywódcami w swoich obozach.
    • Obie walczyli w Wojnie Tytanów.
    • Obie zakochały się w Percym Jacksonie.
    • Obie zostały zranione przez chłopaka, którego lubiły (Jason Grace, Luke Castellan).
    • Obie mają/kiedyś miały złe relacje ze swoimi ojcami.
  • Reyna jest podobna do Thalii Grace na kilka sposobów:
    • Obie darzyły uczucia do bohatera, który wyrządził im krzywdę. (Jason Grace, Luke Castellan).
    • Obie miały rodzeństwo, które prowadziło społeczność wojowników, z którą mieli obcego związku. (Hylla Ramírez-Arellano, Jason Grace)
    • Obie początkowo miałi problemy ze społeczeństwem kobiet-wojowników, które zmieniły się po tym, jak walczyły razem z nimi. (Amazonki, Łowczynie Artemidy)
    • Obie w przeszłości miały problemy z Percym Jacksonem.
    • Obie były trudne do osiągnięcia, ale bardzo szanowane.
    • Obaie byli liderami społeczeństwa bohaterów, którzy byli lojalni wobec bogini. (Reyna jest prekursorką obozu Jupiter, złożonego z bohaterów wyszkolonych przez Lupę w Domu Wilków, Thalia jest porucznikiem Łowców bogini Artemidy.)
    • Ich nazwiska (Ramirez-Arellano i Grace) przez długi czas nie były znane,.
    • Oboje służą/służyły bogini (Kirke, Artemida)
    • Obie podjęły próbę zapobieżenia wojnie z dzieckiem Hadesa i satyrem. (Reyna podróżował z Nico di Angelo i Gleesonem Hedge, aby zwrócić Athenę Parthenos do Greków, Thalia podróżowała z Bianką di Angelo i Groverem Underwood w celu ratowania Artemidy).
    • Obie mają czarne włosy.
    • Obie były blisko z Jasonem Grace. (Reyna została razem z nim Pretorką, Thalia była jego starszą siostrą, która opiekowała się nim przez dwa lata.)
    • Obie walczyły w Wojnie Tytanów i Wojnie Gigantów.
  • Reyna jest prawdopodobnie jedynym znanym pretorem nie od Piątej Kohorty. Inni znani pretendenci - Michael Varus, Jason Grace, Percy Jackson i Frank Zhang - wszyscy pochodzili z piątej. Jednak nie wiadomo, z jakiej kohorty pochodzi Reyna, ale jest mało prawdopodobne, że jest to piąta.
  • Pomimo porzucenia obozu, aby pomóc półbogom na Morzu Śródziemnym, została przywrócona jako pretor.
  • Ulubionym deserem Reyny z dzieciństwa w San Juan była Piragua (syrop na zimnym lodzie).
  • Ulubionym napojem Reyny jest gorąca czekolada.
Dzieci i nastolatkowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMeg McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecil MarkowitzKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou Ellen BlackstoneShermanMarkNyssaClovisShane
Julia FeingoldLityersesJosephineEllis WakefieldValentina Diaz
KalaisZetesAlabaster C. TorringtonTrofonios
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota
Einherjarzy i Walkirie
Magnus ChaseSamira al-AbbasHalfborn GundersonGunillaMallory Keen
Thomas Jefferson Jr.Alex Fierro
Egipscy magowie
Carter KaneSadie KaneWalt StoneZiya RashidJasmine Anderson