FANDOM

Reyna Avila Ramirez - Arellano

Och, ależ ja nie przestrzegam twojego rozkładu dnia, gigancie - odparła Reyna - Rzymianin nie czeka na śmierć. Rzymianin jej szuka i spotyka ją na własnych warunkach.

–Reyna do Oriona, Krew Olimpu

Reyna Avila Ramírez - Arellano - córka Bellony, siostra Hylli oraz pretor Obozu Jupiter.

ŻyciorysEdytuj

Reyna urodziła się jako druga córka weterana wojennego Juliana Raminez-Arellano i rzymskiej bogini wojny Bellony. W dzieciństwie często wraz ze swoją starszą siostrą Hyllą uciekała z domu, gdyż ojciec dziewczyn dosłownie stracił rozum. Podczas jednej z takich ucieczek zdarzył się nieszczęśliwy „wypadek”, Julian o mało co nie zabił Hylli co spowodowało jeszcze większy strach Reyny. W przypływie emocji Reyna chwyciła za jedną z wielu broni w ich domu i zabiła ojca. Wtedy siostry już na zawsze opuściły San Juan i Puerto Rico.

Morze potworówEdytuj

Dziewczyny pracowały w Centrum Odnowy Biologicznej Madame Kiki. Pełniły tam rolę asystentek czarodziejki Kirke. Ich dom został jednak zniszczony w "Morzu Potworów" przez Czarnobrodego i jego załogę, gdy Percy i Annabeth przypadkowo przemienili piratów z powrotem w ludzi używając Multiwitamin Hermesa. Według Reyny, piraci zniszczyli wyspę i zemścili się na Kirke za zamienienie ich w świnki morskie. Reyna i Hylla jako córki Bellony szybko nauczyły się używać broni dzięki czemu równie szybko udało im się uciec z wyspy. Wtedy drogi sióstr rozeszły się. Hylla dołączyła do Amazonek i stała się ich królową, a Reyna znalazła Obóz Jupiter i ostatecznie stała się pretorem wraz z Jasonem.

Syn NeptunaEdytuj

Jeszcze przez rozpoczęciem książki Nico di Angelo pojawił się i prosił ją o przyjęcie Hazel do obozu, a ta zgodziła się. Frank również spotkał się z Reyną by przeprosić za to co uczynił jego pradziadek Shen Lun. Reyna powiedziała mu wtedy, że nie obchodzi ją co uczynił jego przodek oraz, że ocenia ludzi za ich zasady. Kiedy Percy przybył do obozu Reyna udawała, że go nie zna, choć widziała go już na wyspie Kirke. Powiedziała mu o tym dopiero po zebraniu senatu, na którym wysłała Percy’ego, Hazel i Franka na misję.

Znak AtenyEdytuj

Po wygranej bitwie o Obóz Jupiter przyleciał statek Argo II z herosami na pokładzie. Reyna miała okazję porozmawiać także z Annabeth. Podczas ich długiej dyskusji usłyszały strzały. Jak się okazało Leo strzelał ze statku do rzymian. Cała załoga Argo II uciekła od wściekłych obozowiczów w tym też od Reyny. Dziewczyny rozstały się w gniewie co spowodowało potencjalną wojnę między Grekami a Rzymianami.

Dom HadesaEdytuj

Jakiś czas później, gdy wojska Reyny stacjonowały pod Obozem Herosów córka Bellony na prośbę córki Ateny przekazaną przez Rachel wybrała się w podróż by odebrać i dostarczyć pomnik Ateny Partenos na Long Island. Ruszyła więc na wyznaczone miejsce konno, na swym ukochanym pegazie Scypionie, który podczas wyprawy został ukąszony, a Reyna by zakończyć jego męki przebiła go sztyletem.

Krew OlimpuEdytuj

Po dotarciu przejęła posąg i wraz z trenerem Hedge oraz Niciem di Angelo, który przemieszczał ich drogą cienia, eskortowała go do Nowego Jorku. Ścigani przez Oriona wielokrotnie stoczyli z nim walki, między innymi w jej rodzinnym mieście - San Juan. Spotkała tam Łowczynie, a wśród nich Thalię oraz Amazonki z Hyllą na czele. W ciągu całej drogi mocno zbliżyła się do Nica oraz poznała samą siebie. Na miejscu wszyscy półbogowie wspólnie pokonali Gaję, a Reyna wróciła do Obozu Jupiter.

CharakterEdytuj

Jason mówił, że jesteś dobra. Nie powiedział, jak bardzo dobra.

Thalia Grace do Reyny, Krew Olimpu

Reyna jest zdecydowaną, wyniosłą i nieugiętą osobą. Jej decyzje zawsze są przemyślane i podjęte dopiero, gdy ma pewność, że są dobre dla Obozu Jupiter i jej bliskich. Nie okazuje publicznie swoich uczuć, aby posiadać reputację poważnej i zdecydowanej przywódczyni. Stara się stworzyć sztuczną wersję zdyscyplinowanej i poważnej siebie, tak jak przystało na prawdziwego rzymianina i pretora. O swoich uczuciach mówi jedynie przyjaciołom. Rzadko się uśmiecha, trudno jej się otworzyć na ludzi. Nie lubi mówić o swoich problemach, marzeniach, uczuciach. Kryje je w sobie i trudno jej się przełamać. Tak naprawdę jest bardzo wrażliwą osobą. 

WyglądEdytuj

Percy opisuje ją jako szesnastolatkę z ciemnymi jak obsydian oczami i błyszczącymi czarnymi włosami spiętymi w długi warkocz. Jak każdy z Obozu Jupiter ma tatuaż ze skrótem SPQR, z czterema liniami i skrzyżowanymi mieczem i pochodnią - symbolami jej matki. Jako pretor Reyna nosi purpurową togę ozdobioną złotymi medalami. Hazel twierdzi, że jest bardzo podobna do swojej siostry, Hylli.

UmiejętnościEdytuj

  • ADHD - podobnie do wszystkich półbogów Reyna ma ADHD co pomaga jej w walce.
  • Dysleksja - mózg Reyny jest zaprogramowany na język łaciński, a nie angielski.
  • Hiszpański - z powodu swego pochodzenia potrafi mówić po Hiszpańsku.
  • Zdolności walki - Jako córka Bellony Reyna ma specjalne umiejętności walki, nauczyła się używać broni o wiele szybciej i sprawniej niż inni.
  • Może dodawać innym siły - ta moc ujawniła się podczas przemieszczania się do Obozu Herosów z Ateną Partenos, gdy dodała siły Nicowi.
  • Świadome śnienie - czasami udaje jej się kontrolować sny.

RelacjeEdytuj

Miłosne zainteresowaniaEdytuj

96728371fe1ebfd7245a3502ec58ca8c

Jasen, były współ-pretor Reyny i jej pierwsza miłość.

Reyna i Jason byli razem pretorami w Obozie Jupiter. Gdy byli bliskimi przyjaciółmi, Reyna twierdziła, że nie miała romantycznego związku z Jasonem, chociaż miała czas. Pod koniec Zagubiony Heros Jason zaczyna niejasno pamiętać Reynę. Mówi wtedy, że czuje się winny za lubienie Piper, gdy myśli o Reynie, choć sam nie jest pewien dlaczego. Kiedy pod koniec Syna Neptuna Argo II pojawia się na niebie, Reyna wygląda nieco tęsknie, mówiąc Percy'emu, że ma nadzieję, co do racji syna Posejdona o obecności Jason na statku, ponieważ za nim tęskni.

Reyna została opisana przez Annabeth w Znaku Ateny, jako zdenerwowana o głosie brzmiącym "jak potłuczone szkło", gdy dowiedziała się o związku Jasona z Piper. Reyna z tego powodu czuła, że ​​Jason zdradził ją, zaprzyjaźniając się z Leo, który zaczął ostrzeliwać Obóz Jupiter z Argo II (chociaż Ejdolony nie zostały potwierdzone do późniejszych wydarzeń), a to nie pomogło Jasonowi w ucieczce z Leo na tym samym statku.

W Domu Hadesa Jason stwierdził, że "pozwolił Reynie wierzyć, że mogli mieć razem wspólną przyszłość" i poczuł się winny za to, że w porę tego nie zakończył. Później Jason krótko zastanawiał się, czy Piper działa na niego jak jakaś magia Afrodyty, tak jak wtedy, gdy wspominał o Reynie i "nie mógł myśleć o niczym innym niż Piper".

Percy Jackson-0

Percy, współ-pretor Reyny i jej dawna miłość

W Syn Neptuna Reyna początkowo nie znosiła Percy'ego z niewyjaśnionych przyczyn. Dopiero później dowiadujemy się, że mieszkała w Spa Kirke, zanim Percy i Annabeth je zniszczyli. Później zaprasza Percy'ego, by został pretorem Dwunastego Legionu, ponieważ obowiązki Obozu Jupitera pełniła sama od ostatnich sześciu miesięcy, kiedy to jej najbliższy przyjaciel i współprowadzący zniknął. W ten sposób pokazuje mu, że go potrzebuje i próbuje nakłonić do zaakceptowania jej oferty mówiąc, że wolałaby go od Oktawiana, który nieustannie ją prześladuje za pretoriański statek, i że przyciągnie ich to bliżej do "przyjaciół". Na to Percy odruchowo odpowiada, że ma już dziewczynę, powstrzymując tym samym jej podstęp.

Mimo to Reyna nadal ma wysoki poziom szacunku dla Percy'ego. Wie, że jest bardzo utalentowanym wojownikiem i chciałaby, by ktoś taki jak on stał u jej boku. Lubi go również za to, że nie tylko był w stanie ocalić swój nowy dom, ale także był w stanie sprowadzić swoją siostrę do pomocy w bitwie. W Znaku Ateny Annabeth jest w stanie powiedzieć, że Reyna jest zdenerwowana tym, że Percy wybrał Annabeth zamiast niej, gdy pierwszy raz się spotykają, nie pozwalając Percy'emu zabrać Annabeth na spacer po Nowym Rzymie i zamiast tego sama wzięła Annabeth by pokazać jej Nowy Rzym.

RodzinaEdytuj

Julian to ojciec Reyny i Hylli, który stał się duchem-manią. Gdy pewnego razu stracił nad sobą kontrolę Reyna nie miała innego wyboru i musiała zniszczyć go. Od tamtej pory często czuje się winna z powodu tego faktu myśląc, że przez nią jej ojciec nie żyje.

Relację Reyny z siostrą Hyllą, królową Amazonek są nieco trudne. Na długi czas straciły ze sobą kontakt, kiedy Hylla dołączyła do Amazonek, a Reyna do Dwunastego Legionu. Często się nie zgadzają, ale wciąż bardzo się kochają, pomimo wielu różnic.

RywaleEdytuj

PiperMcLean-299x416

Piper, dawna rywalka i dobra przyjaciółka Reyny.

Kiedy Piper po raz pierwszy spotkała Reynę w Znaku Ateny, początkowo przygotowywała się do znienawidzenia jej za podkochiwanie się w Jasonie, ale zaczęła ją podziwiać za to, że nie okazała w ogóle swoich uczuć oraz całkowicie siebie kontrolowała. Ciągle obawiała się, że Jason nadal coś czuje do swojej dawnej przyjaciółki, chociaż Jason twierdzi, że nigdy nie kochał się w Reynie, nawet w swoim "poprzednim" życiu jako pretor. Reyna, z jej strony, była niemile zaskoczona, a dodatkowo zazdrosna o Piper, gdy Jason przedstawił Piper jako swoją dziewczynę i wyraźnie się zdenerwowała, gdy Jason zapytał ją czy mógłby oprowadzić Piper po Nowym Rzymie. Annabeth wspomniała, że ​​Reyna próbowała ukryć swój ból i złość w środku, kiedy z nią rozmawiała o niej i Jasonie. Piper była także zaniepokojona, gdy Jason poprosił Piper, aby porozmawiała z Reyną oraz kiedy mówił o swojej przeszłości jak i wspólnej przeszłości jaką miał z Reyną. Jason wydawał się zupełnie obojętny na wrogość jaką obie półboginie darzyły siebie nawzajem.

Jednak podczas Krwi Olimpu obie stają się coraz bliższymi przyjaciółkami, gdy Reyna zaczyna zwracać się do Piper, a nie do Jasona. Obie, wraz z Annabeth i Hazel, stają się nierozłączne, ponieważ pomagają obozom dogadać się po porażce Gai. Krótko przed opuszczeniem Obozu Herosów, Reyna rozmawia z Piper, pytając ją o coś, co Afrodyta powiedziała jej kiedyś w Charleston, o tym, że żaden półbóg nie jest przeznaczony do "uleczenia jej serca", o czym Reyna nigdy nie mówiła nikomu wcześniej. Piper podnosi ją na duchu, mówiąc, że nie musi to być półbóg, który leczy serce Reyny, dając do zrozumienia, że ​​jej przyszła bratnia dusza może być śmiertelnikiem lub bogiem i obiecuje, że zawsze będzie dla Reyny przyjaciółką. Reyna mówi, że Piper ma sposób na słowa, które potrafią wpływać na ludzi nie używając Czaromowy. Dziewczęta podają sobie ręce a Reyna twierdzi, że ma przeczucie, iż wkrótce się znów spotkają.

Octavian

Oktawian, rywal i wróg Reyny.

Jak widać w Synu Neptuna, Reyna nie ma dobrych relacji z potomkiem Apollina, ponieważ Oktawian zawsze próbował zając jej miejsce. Udowadnia też, że Oktawian denerwuje się, ciągle kwestionując jej autorytet, a jak to ujął Percy, kiedy staje przed Senatem, staje się potężny. Ilekroć Senat dowiadywał się o niej, próbuje sprawić wrażenie, jakby był to jego pomysł, ku wielkiej irytacji Reyny. W innych sytuacjach córka Bellony traktuje go jednakowo i z szacunkiem.

Jednak w Domu Hadesu, Reyna jest wściekła, gdy dowiaduje się, że Oktawian nie posłuchał jej poleceń jako Pretorki i nakazał Legionowi zaatakować Obóz Herosów. To oburzenie daje jej możliwość dojścia do zgody z Frankiem Zhangiem we wspólnym pomyśle, by załadować Oktawiana na katapultę i wystrzelić go jak najdalej, jako pierwszy oficjalny występ w charakterze Współpetorów. Po tym wydarzeniu Reyna w ogóle nie opłakuje śmierci Oktawiana pod koniec Krwi Olimpu.

PrzyjacieleEdytuj

167af9c295ed2325f0edddb178febd72

Frank, aktualny współ-pretor i sojusznik Reyny

Jak widać w Synu Neptuna, Reyna jest na neutralnych relacjach z Frankiem. Należy jednak zauważyć, że Reyna pozwoliła mu dołączyć do Obozu Jupiter, pomimo swojej historii rodzinnej (jego pradziadek Shen Lun podobno spowodował trzęsienie ziemi w San Francisco w 1906 roku). Powiedziała Percy'emu, że Frank ma dobre serce, ale jest też beznadziejnie naiwny i niedoświadczony. Jednak w Domu Hadesa, gdy dowiaduje się, że Jason wyrzekł się swojego stanowiska pretora na rzecz Franka, Reyna jest zadowolona, zauważając, że nie może się doczekać pracy razem z nim w Nowym Rzymie. Po porażce Gai w Krwi Olimpu, zarówno Reyna jak i Frank rozmawiają prywatnie z Chejronem, a później zwracają się do obydwu obozów przy ognisku, pomagając obu stronom w końcu dogadać się między sobą.

Tumblr okc5xqQnMP1ur33k1o7 400

Hazel, przyjaciółka i sojuszniczka Reyny.

Chociaż Reyna i Hazel Levesque rzadko się ze sobą nawzajem zgadzają, zakłada się, że Reyna jest z nią w dobrych stosunkach w "Syna Neptuna". Jednak stwierdzono, że Reyna uważa, iż Hazel nie byłaby dobrym liderem, ponieważ była córką Plutona.

Wydaje się, że pod koniec Krwi Olimpu zbliżyły się do siebie, a Reyna wraz z Annabeth i Piper stały się nierozłączne, ponieważ pomagają obozom dogadać się po porażce Gai. Jedną z rzeczy, która łączy ich teraz, jest ich ścisła więź z Nico, z którym Reyna zaprzyjaźniła się podczas swojej wyprawy do Obozu Herosów.

Tumblr okcol6eaxy1vcte6qo2 1280

Nio, sojusznik i bardzo bliski przyjaciel Reyny

Ich relacje na początku nie są dokładne pokazane. W "Synu Neptuna", można wywnioskować, że są w stosunku do siebie dobrze nastawieni. Najwyraźniej już wcześniej nawzajem się kontaktowali, z pierwszym spotkaniem, gdy Nico prosi ją, by przyjęła jego siostrę, Hazel, do legionu. Po powrocie do Obozu Jupiter Nico był senatorem i ambasadorem Plutona, a zatem prawdopodobnie zaangażowany w życie polityczne obozu wraz z Reyną. Pod koniec Domu Hadesa, Reyna jest skłonna podróżować z Nico w bardzo niebezpiecznych okolicznościach, pokazując, że nie wątpi w lojalność syna Hadesa.

W Krwii Olimpu, podróżują razem z trenerem Gleeson Hedgem. Reyna dodaje siły Nico podczas podróży cieniem, w wyniku czego Reyna dowiaduje się trochę o jej przeszłości i ogromnym wewnętrznym bólu, który Nico ukrywa w sobie. Jest przerażona ilością wewnętrznego bólu i surowej udręki (nawet część z tego wszystkiego jest większa niż to, co odczuwała razem z całym jej legionem podczas bitwy z Giantem Polybotesem) i jest zdecydowana go wspierać, zaczynając myśleć o nim jak o młodszym bracie.

Nico ze swojej strony przyznaje, że "lubi" lubić Reynę. Kiedy na krótko została zabrana przez Łowczynie Artemidy, Nico jest wściekły, ponieważ nie chciał, żeby odebrały mu tak dla niego ważną osobę jak to zrobiły dawniej z Bianką, i czuje ulgę, kiedy ją na nowo znajduje. Jednak mimo wszystko Nico martwi się tym jak Reyna czuła się po opuszczeniu Puerto Rico i zachęca ją do mówienia o tym, co ją martwi (ku swojemu zaskoczeniu, ponieważ głębokie rozmyślanie było zazwyczaj jego własną metodą radzenia sobie z wewnętrznymi emocjami), przypominając jej o licznych duchach Asphodelów, którzy nie są w stanie nic mówić, ponieważ nigdy nie wypowiedzieli się za życia, przypominając Reynie, że jej głos jest elementem jej tożsamości. W rezultacie oboje w końcu otwierają się na siebie nawzajem, kiedy Reyna opowiedziała ze łzami w oczach o tym, jak zabiła własnego ojca w Puerto Rico (nigdy dotąd nikomu o tym nie powiedziała, gdyż ojcobójstwo wedle prawa rzymskiego jest niewybaczalną zbrodnią), a Nico opowiedział jej o swoich problemy z ojcem, cierpieniu w Tartarze i poczuciu braku przynależności do żadnego z obozów. Później wyjawia jej, iż docenia w niej to, że w końcu mówi do niego w sposób tak otwarty, czego wcześniej doświadczył od Hazel. Nico również szybko pociesza Reynę, mówiąc jej, że tym co zniszczyła w Puerto Rico nie był jej ojciec, ale "mania" (z najgorszymi cechami jej ojca). Reyna jest również pierwszą osobą, której Nico opowiada o Julesie-Albercie, swoim francuskim szoferem zombie. Reyna przyznaje później, że wyjawienie synowi Hadesa swojego mrocznego sekretu sprawiła, że część dźwiganego przez lata ciężaru przeszłości spadła wreszcie z jej barków i dzięki temu mogła mu zaufać.

Reyna później jest świadkiem zabicia przez Nica Bryce Lawrence i wydaje się przerażona okrutnym pokazem mrocznych mocy syna Hadesa. W tym momencie Nico przypadkowo generuje "powódź bólu i gniewu" na wszystkich znajdujących się w jego pobliżu, pozwalając tym samym Reynie poznać cały ból jaki syn Hadesa skrywał głęboko w sobie przez lata, a także zobaczyć jego największe obawy i najskrytsze tajemnice (w tym jego homoseksualizm i sympatię jaką darzył Percy'ego). Ku zaskoczeniu i uldze Nica, Reyna, będąc bardzo zaskoczoną tym wszystkim czego się o nim dowiedziała, nie osądza go, wciąż akceptując Nica jako przyjaciela takim, jakim jest naprawdę, bez wahania. Dba także o rany Nica przez trzy dni, podczas gdy zdrowiał po swoim spotkaniu z Bryce. Bezwarunkowa akceptacja i wsparcie Reyny sprawiły, że Nico odważył się wreszcie wkrótce potem wyjawić Percy'emu i Annabeth swój sekret.

Ponadto Reyna wydaje się być pod wrażeniem siły Nica, zwłaszcza po tym, jak dowiedziała się, że posiada również zdolności hipokinetyczne. Podziwia także ogromną tolerancję Nica zarówno na ból fizyczny, jak i psychiczny. Z kolei Nico szanuje Reynę i pod koniec podróży do Obozu Herosów, nawet nazywa ją najodważniejszym półbogiem, jakiego kiedykolwiek spotkał, i obiecuje, że jej nie zawiedzie. Reyna chce w zamian przytulić Nica, ale biorąc pod uwagę, że w ich pobliżu było wielu półbogów w tym także rzymian postanawia uścisnąć w geście przyjaźni rękę synowi Hadesa.

Po porażce Gai, Reyna opowiada obu obozom o roli Nica w ratowaniu ich wszystkich, wyrwaniu go z cienia, uścisku, na co wzruszony Nico ukrywa załzawioną twarz w ramieniu Reyny. Tłum półbogów w odpowiedzi również daje ujście swym emocjom dołączając do niego wskazując, że dzięki Reynie, zarówno Obóz Herosów, jak i Obóz Jupiter ostatecznie naprawdę zaakceptowali syna Hadesa. Krótko przed opuszczeniem greckiego Obozu, Reyna obiecuje Nicowi, że zawsze będzie miał miejsce w Nowym Rzymie, a ten obiecuje jej, że będzie często odwiedzić ją, Hazel i Franka.

Interesujące jest to, że zarówno Nico, jak i Reyna mają wspólną cechę, że oboje mówią płynnie w języku romańskim (odpowiednio w języku włoskim i hiszpańskim), oboje są młodsi od sióstr, ich wspólna tendencja do utrzymywania urazów (choć Nico poprawiła się w tym względzie znacznie), ich wspólny nawyk skręcania pierścieni na rękach podczas głębokiego myślenia i ich nieodwzajemnionych uczuć dla Percy Jackson w przeszłości, ale oboje zdołali od tego czasu kontynuujcie, pozostając dobrymi przyjaciółmi z synem Posejdona, a nawet zaprzyjaźniając się z Annabeth. Nico i Reyna są także jedynymi bohaterami serii Olimpijscy Herosi (oprócz Wielkiej 7), którzy mają rozdziały z własnej perspektywy.

Leo Valdez-Viria

Leo, sojusznik Reyny

Chociaż nigdy nie rozmawiali w cztery oczy, Reyna nie lubi Leona z ogromną pasją z powodu tego, że zaatakował Obóz Jupiter z Argo II, chociaż to nie była jego wina, ponieważ był on opętany przez Ejdolona. Jednak Reyna nie jest znana z tego, że jest osobą wybaczającą i prawdopodobnie nadal go nie lubi. Jednakże, na Ogygii, Leo okazuje się być zaniepokojony jej bezpieczeństwem, kiedy był rozgorączkowany po zobaczeniu ataku gryfów na Reynę i Scypiona. Reyna, ze swej strony, pomimo swojej wcześniejszej niechęci do niego (która, jak się wydaje, doszła do tego punktu), była bardzo zasmucona jego śmiercią Leo w Krwii Olimpu.

Co ciekawe, zarówno Leo, jak i Reyna mają wspólną cechę, że oboje móeiś płynnie po hiszpańsku, choć nieco inaczej dialekty (odpowiednio meksykański i karaibski).

Annabeth Chase-Viria

Annabeth, dobra przyjaciółka Reyny.

Reyna po raz pierwszy spotyka Annabeth w Znaku Ateny i wydaje się, że szanuje ją jako wojownika i traktuje ją jak równą sobie. Kiedy rozmawiają na osobności, chętnie słucha wszystkiego, co Annabeth ma do powiedzenia, i wydaje się, że dobrze się dogadują, a Annabeth czuje, że może powiedzieć Reynie wszystko. Powiedziała nawet Reynie, o lokalizacji Obozu Herosó na znak przyjaźni. Po tym jak Obóz Jupiter zostaje zaatakowany z powodu Ejdolonów (opętując greckich półbogów), jej wiara w Annabeth zaczyna zachwiać się. Po tym, jak oba obozy zaczynają walczyć, Reyna postrzega życie Annabeth jako uczciwą cenę, by zapłacić za jakiś pokój między obozami, ale szanuje Annabeth na tyle, by pozwolić jej odejść i mogła znaleźć Atenę Partenos. Pod koniec Domu Hadesa , Reyna pokazuje, że obejmuje Annabeth, mówiąc jej, że wszystko będzie w porządku na końcu. Pokazano także, że żartują sobie razem. Wskazuje to na początek przyjaźni między nimi.

W końcu zaprzyjaniły się w Krwii Olimpu po porażce Gigantów i Gai. Razem z Piper i Hazel, stają się nierozłączne, ponieważ pomagają obozom się dogadać.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Reyna w języku hiszpańskim, filipińskim i francuskim oznacza "królowa". Możliwe, że to przez bycie pretorem. Natomiast po islandzku oznacza "próbować".
  • Jej inicjały to RA-RA. Zauważył to Grover w Domu Hadesa.
  • Jej ulubionym napojem jest gorąca czekolada.
  • W pewnym sensie jest kuzynką Clarisse i innych dzieci Aresa i Marsa.
  • Pegaz (syn Meduzy) nadał jej tytuł Przyjaciółki Koni.
  • Jest jedynym herosem, któremu w walce z gigantem (Orionem) pomagało, aż dwoje bogów (Bellona i Atena).
  • Gdy była raz z Jasonem w Charleston, spotkała Afrodytę, która powiedziała jej "Nie znajdziesz miłości tam, gdzie byś sobie tego życzyła, ani tam, gdzie będziesz miała nadzieję. Żaden heros nie uleczy twojego serca".
  • Po bitwie z Gają, Gwidon (pegaz) adoptował ją jako ludzkiego partnera.
  • Posiada swoje rozdziały w "Krwi Olimpu".
  • Posiada taki sam nawyk jak Nico - gdy się zastanawia, obraca na palcu swój pierścień pretora. Niepokoiło ją posiadanie takiego samego nawyku jak syn Hadesa.
  • Poznała Mrocznego.
  • Jej dwa psy, Aurum i Argentum (złoto i srebro w języku łacińskim) są podobne do tych, które Hefajstos w mitologii greckiej podarował Królowi Alkinoosa.
  • W jej oficjalnym portrecie na ścianie wyryto napis "Iustitia Fundamentum Regni", co tłumaczy się na "Sprawiedliwość jest podstawą panowania".
  • Reyna miała jedynego Pegaza w Obozie Jupiter, o imieniu Scypion. Scypion był nazywany Oscypkiem, ponieważ jest koloru masła orzechowego.
  • W portretach Reyny widać, że jej włosy są brązowe i zwinięte na lewym ramieniu, jednak w książce jest napisane, że ma czarne lśniące włosy trzymane w jednym warkoczu.
  • Nazwisko Reyny, Ramírez-Arellano, zostało ujawnione w Domu Hadesa.
  • Może mieć prawo jazdy, co ujawniono w Znaku Ateny. To czyni z niej drugiego znanego półboga mogącego prowadzić; pierwszy to Percy.
  • Reyna i jej siostra są jedynymi znanymi półbogami urodzonymi w Puerto Rico.
  • Reyna jest podobna do Annabeth Chase na kilka sposobów:
    • Obie są córkami walecznych bogiń (Bellona, ​​Atena).
    • Obie są szanowanymi przywódcami w swoich obozach.
    • Obie walczyli w Wojnie Tytanów.
    • Obie zakochały się w Percym Jacksonie.
    • Obie zostały zranione przez chłopaka, którego lubiły (Jason Grace, Luke Castellan).
    • Obie mają/kiedyś miały złe relacje ze swoimi ojcami.
  • Reyna jest podobna do Thalii Grace na kilka sposobów:
    • Obie darzyły uczucia do bohatera, który wyrządził im krzywdę. (Jason Grace, Luke Castellan).
    • Obie miały rodzeństwo, które prowadziło społeczność wojowników, z którą mieli obcego związku. (Hylla Ramírez-Arellano, Jason Grace)
    • Obie początkowo miałi problemy ze społeczeństwem kobiet-wojowników, które zmieniły się po tym, jak walczyły razem z nimi. (Amazonki, Łowczynie Artemidy)
    • Obie w przeszłości miały problemy z Percym Jacksonem.
    • Obie były trudne do osiągnięcia, ale bardzo szanowane.
    • Obie byli liderami społeczeństwa bohaterów, którzy byli lojalni wobec bogini. (Reyna jest prekursorką obozu Jupiter, złożonego z bohaterów wyszkolonych przez Lupę w Domu Wilków, Thalia jest porucznikiem Łowców bogini Artemidy.)
    • Ich nazwiska (Ramirez-Arellano i Grace) przez długi czas nie były znane,.
    • Oboje służą/służyły bogini (Kirke, Artemida)
    • Obie podjęły próbę zapobieżenia wojnie z dzieckiem Hadesa i satyrem. (Reyna podróżował z Nico di Angelo i Gleesonem Hedge, aby zwrócić Athenę Parthenos do Greków, Thalia podróżowała z Bianką di Angelo i Groverem Underwood w celu ratowania Artemidy).
    • Obie mają czarne włosy.
    • Obie były blisko z Jasonem Grace. (Reyna została razem z nim Pretorką, Thalia była jego starszą siostrą, która opiekowała się nim przez dwa lata.)
    • Obie walczyły w Wojnie Tytanów i Wojnie Gigantów.
  • Reyna jest prawdopodobnie jedynym znanym pretorem nie od Piątej Kohorty. Inni znani pretendenci - Michael Varus, Jason Grace, Percy Jackson i Frank Zhang - wszyscy pochodzili z piątej. Jednak nie wiadomo, z jakiej kohorty pochodzi Reyna, ale jest mało prawdopodobne, że jest to piąta.
  • Pomimo porzucenia obozu, aby pomóc półbogom na Morzu Śródziemnym, została przywrócona jako pretor.
  • Ulubionym deserem Reyny z dzieciństwa w San Juan była Piragua (syrop na zimnym lodzie).
  • Ulubionym napojem Reyny jest gorąca czekolada.
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie