FANDOM

Rrp

Ikonka przedstawiająca serię

Rick Riordan Presents - to seria wydawnicza wydawnictwa Disney Publishing Worldwide. Seria zawiera książki, które są połączone ze starożytnymi mitami we współczesności, podobnie jak książki Rick'a Riordana.

Riordan potwierdził, że książki zostały osadzone w odrębnym wszechświecie od niego, a on tylko redagował książki i napisał wstęp, za który otrzymał od Disneya nominalną opłatę. Seria pozwala innym autorom odkrywać ich kulturowe mity we współczesności i ma na celu zwrócenie ich uwagi publiczności Riordana poprzez skojarzenie z jego nazwiskiem.

PowstanieEdytuj

Rickowi Riordanowi początkowo zostało zaproponowane przez Disneya do stworzenia własnej serii wydawniczej, będącej przedłużeniem jego świata o Percym Jacksonie. Autor był wtedy zbyt zajęty, aby rozważyć ten pomysł i nie odpowiedział. Po zastanowieniu się nad tą sprawą, oświadczył później, że zgodzi się na stworzenie serii, ale nie byłby to przedłużenie jego świata, zamiast tego podstawowym zamiarem wydawnictwa byłoby przyciągnięcie innych początkujących pisarzy.

Kryteria wyboruEdytuj

Wszystkie książki z serii wydawniczej to książki dla młodzieży, które koncentrują się na mitologii we współczesnym świecie. Wszystkie zgłoszenia do Rick Riordan Prezentuje są dokonywane za pośrednictwem agentów literackich i wysyłane do wiadomości Stephanie Lurie, redaktor Riordana. Ostateczna decyzja zostanie podjęta przez Riordana, który dokona przeglądu wniosków i rękopisów, a także będzie służyć jako redaktor dla nabytych projektów. Książki i autorzy będą również promowani przez Riordana za pośrednictwem jego kont, mediów społecznościowych i występów.

KsiążkiEdytuj

Pandava Quartet autorstwa Roshani Chokshi (Hinduska Mitologia)Edytuj

  • Aru Shah and the Song of Death (2019 r.)

Seria Storm Runner autorstwa Jennifer Cervantes (Mitologia Majów) Edytuj

  • The Storm Runner (18 września 2018 r.)
  • The Fire Keeper (jesień 2019 r.)

Seria Tristan Strong autorstwa Kwame Mbaliia (Mitologia afrykańska / afrykańsko-amerykańska)Edytuj

  • Tristan Strong Punches a Hole in the Sky (2020 r.)
  • sequela bez tytułu

Niezależne powieściEdytuj

  • Dragon Pearl (Koreańska Mitologia) autorstwa Yoon Ha Lee (15 stycznia 2019 r.)
  • Sal & Gabi Break the Universe (Kubańska Mitologia) autorstwa Carlosa Hernandeza (wrzesień 2019 r.)
  • Race to the Sun (Mitologia Navajo) Rebecca Roanhorse (2019 r.)

CiekawostkiEdytuj

  • Riordan żartował kiedyś, że wybrał pierwszych 3 autorów serii z 3 różnych powodów: Roshani Chokshi dla swoich fanów, którzy zawsze pytali go o historie oparte na mitologii hinduskiej; Jennifer Cervantes, ponieważ jej dzieci uwielbiały jego książki; i Yoon Ha Lee, ponieważ Riordan znalazł w nim pokrewnego ducha.