FANDOM

Ruby Kane   Ruby Kane/Galeria   Ruby Kane/Cytaty    
Nie możemy wrócić, Carterze - powiedziała mama, jakby czytała mi w myślach. - Ale nic nigdy nie ginie, nawet w śmierci.

–Ruby do Cartera, Czerwona Piramida

Ruby Kane (zd. Faust) - córka pana i pani Faust, żona Juliusa Kane'a i matki Cartera i Sadie Kane. Była Wróżbitą w Domu Życia. Ruby umarła, gdy wraz z mężem uwolniła Bastet z więzienia za pomocą Igły Kleopatry. Ruby była wróżbitą, co oznacza, że mogła spojrzeć w przyszłość. Urodziła się w starożytnej i potężnej rodzinie Faust, ale później poślubiła rodzinę Kane, kolejną potężną rodzinę magów.

Historia Edytuj

Ruby Kane była antropologiem z Anglii specjalizującym się w starożytnym DNA, a także nauczała na uniwersytecie. Spotkała Juliusa na wykopaliskach w Dolinie Królów i ostatecznie zakochała się, pobrała z nim i miała dwoje dzieci, Cartera i Sadie. Była także pierwszym członkiem jej rodziny, który używał magii przez wiele pokoleń. Wykorzystując swoje wróżbiarskie moce, ujrzała przyszłość, w której rządzi chaos, a potworny Apopis uwolniłby się z więzienia po pokonaniu osłabionej Bastet. Ona i jej mąż wypuścili boginię kotkę z Duat używając Igły Kleopatry jako naczynia. Aby także uwięzić Apopisa, Ruby wykorzystała własne siły życiowe, aby zamknąć drzwi do Duat, odmawiając ofert mocy zarówno od Bastet, jak i Izydy. To spowodowało, że dosłownie spłonęła. Według jej męża, postanowiła nie korzystać z mocy bogów, ponieważ wiedziała, że nie będzie w stanie sobie z tym poradzić.

Kroniki Rodu Kane Edytuj

Czerwona Piramida Edytuj

Na początku widzimy Ruby jedynie na zdjęciu w pokoju Sadie, w czasie kiedy policja przesłuchuje Cartera, a Sadie była pilnowana przez policjantkę. Sadie mówi, że dziadkowie mają kapliczkę jej poświęconą i opisuje zdjęcie na którym matka trzyma ją jako niemowlę, o czym mówi.

Mama stoi na balkonie, za nią widać Pacyfik, a w ramionach trzyma zawiniątko z niemowlęciem (...). Niemowlę (czyli ja) nie wygląda szczególnie interesująco, ale mama jest fantastyczna (...).

Jedynym powodem dla którego Sadie miała to zdjęcie była ironia, że jej nieżyjąca matka nosiła podkoszulek z anch, symbolem życiaPóźniej, kiedy odwiedzają ojca (tak więc również Ozyrysa) w Krainie Umarłych, Carter i Sadie spotykają ducha swojej matki, która odnalazła swojego męża po śmierci, z którym krótko (ale bardzo szczęśliwi) rozmawiają.

Ognisty Tron Edytuj

Podczas poszukiwań Cartera i Sadie, by obudzić Ra, odwiedzają Raj, w którym przebywa Ozyrys, a więc i Julius i Ruby. Małżeństwo pociesza swoje dzieci, że nie zdążą przedrzeć się przez bramę Ósmego Domu Nocy na czas i zaproszają ich na obiad, gdzie Ruby przygotowuje ciastko z lodami na urodziny Sadie. Rodzeństwo jest przygnębione, dopóki Julius nie ujawni, że wezwał Chonsu na kolację, ponieważ bóg księżyca ma możliwość dania im czasu, którego potrzebują. Jednak Ruby jest przeciwko tej grze, ponieważ jest bardzo niebezpieczna, bo mogą stracić swoje dusze, jeśli przegrają. Próbuje przekonać swoje dzieci, żeby tego nie robili, a jej mąż im doradzał, by to jednak zrobili. Carter i Sadie i tak postanawiają to zrobić, a Ruby szanuje ich decyzję, ale musi wyjechać z Juliusem, gdy zaczyna się gra, ponieważ nie mogą oni uczestniczyć ani oglądać.