FANDOM

Set   Set/Galeria   Set/Cytaty    
- No dobra, chciałbym rządzić światem. Zniszczyć każdego, kto wejdzie mi w drogę? Pewnie. Ale ten wąż Apofis... Jest zbyt radykalny. Chciałby sprowadzić cały świat do stanu pierwotnej zupy. Gdzie tu miejsce na zabawę? Jeśli wybór jest między Ra a Apofisem, będę walczył po stronie Ra. Dlatego zawarliśmy umowę z Amosem. On uczy się ścieżki Seta, a ja mu w tym pomogę.

–Set o swoich pragnieniach, Cień Węża

Set - bóg zła, pustyń i chaosu. Jest synem Nut i Geba, a więc również bratem Horusa, Izydy, Ozyrysa i Neftydy. W następnym wcieleniu Neftyda zostaje jego żoną, a Horus bratankiem. W Czerwonej Piramidzie jest głównym antagonistą, w późniejszych częściach staje jednak po stronie Kane'ów i im pomaga, gdyż nie podoba mu się idea bycia drugim w kolejności i nie podziela ambicji Apofisa a także jego koncepcji świata, zatopionego w pierwotnej zupie, uważa takową za pozbawioną zabawy.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Set urodził się trzeciego Dnia Demonów, czyli 29 grudnia. Został najpotężniejszym z przybocznych Ra, był więc odpowiedzialny za ochronę jego barki podczas jej co nocnych wędrówek przez krainę umarłych. Bronił jej przed Apopisem i jako jedyny z bogów był na tyle silny aby z nim walczyć dzięki czemu co dziennie z rana wschodziło słońce. Po abdykacji króla, która swoją drogą odbyła się wcześniej niż to planowano za sprawą Izydy, Set miał ochraniać jedną z trzech części Księgi Ra, dzięki której można było obudzić dawnego władcę. 

W drugim wcieleniu poślubił Neftydę i miał z nią syna Anubisa, wiele przesłanek wskazuje na to że mimo wybuchowego harakteru i ognistego temperamentu, kochał swoją żonę, do momentu w którym zdał sobie sprawę, że ta spiskuje za jego plecami z Izydą, do której miał ogromny żal za otrucie Ra i zmuszenie go do Abdykacji na rzecz Ozyrysa. Obecność żony nawet po tym jak ją znienawidził, sprawiała że Set tracił koncentracje a wystarczył do tego jeden niewinny dotyk. 

Kiedy Ozyrys został nowym królem bogów, Set nie chciał go uznać i od razu zaczął planować sposób na pozbycie się brata, był o niego zazdrosny i nie zamierzał kożyć się przed nim, ponieważ jako obrońca Ra czół się znacznie od niego silniejszy i bardziej odpowiedni by przejąć tron, Był też święcie przekonany że za swoje zasługi, tytuł króla prawnie mu się należy i prawdopodnie sam Ra chciał mu tak owy przekazać, co udaremniła Izyda. 

Na przyjęcie z okazji urodzin Ozyrysa, bóg pustyń zabrał jako podarek, piękny sarkofag, który w rzeczywistości był pułapką. Ozyrys chcąc okazać przed Setem swoją wyższość, zaniechał ostrożności i mimo ostrzeżeń żony położył się w skrzyni, która stała się jego grobem, gdyż zanim król zołał z niej wyjść Set zatrzasnął wieko, po czym zalał ją roztopionym ołowiem i wrzucił do Nilu co doprowadziło Ozyrysa do śmierci. Po ogłoszeniu siebie królem bogów i samodzielnej koronacji Set postanowił zabić ciężarną Izydę, która zdołała jednak uciec dzięki pomocy Neftydy. Później, kiedy potomek Ozyrysa, Horus podrósł na tyle by stawić czoła wójowi, po wielu cieżkich walkach pomścił śmierć ojca i pozbawił Seta tronu na rzecz samego siebie.

Czerwona PiramidaEdytuj

Set zostaje uwolniony wraz z resztą swojego rodzeństwa podczas próby wezwania Ozyrysa przez Juliusa Kane'a. Porywa Juliusa połączonego z bogiem zmarłych, a sam łączy się z jego bratem Amosem, którego harakter i osobiste urazy do brata są w niewielkim stopniu podobne do jego własnych. Później wzywa do siebie demony i rozkazuje im wznieść tytułową czerwoną piramidę w Phoenix, która ma być centrum jego mocy oraz zakotwiczeniem w świecie śmiertelników.

- Set roześmiał się- sam to wymyśliłeś? Bóg zła jest zły? Pewnie, że jestem, ale nie jestem czystym złem. Ani też czystym chaosem. Amos to pojął kiedy spędziłem nieco czasu w jego głowie. Jestem jak te improwizacje jazzowe, które tak kocha... chaos w obrębie porządku. To jest nasza wspólna cecha. Ale po za tym, przede wszystkim jestem bogiem Carterze. Jestem... jak wy to nazywacie? Lojalną opozycją

–Set o sobie Cień Węża

CharakterEdytuj

Set jest arogancki, złośliwy, okrutny i uwielbia bawić się swoimi ofiarami i nieszczęśnikami, którzy przez coś zaleźli mu za skórę dla zwykłej przyjemności i nieraz dla zabawy. Zawsze stawia siebie na pierwszym miejscu, ale jest gotów bronić swoich wrogów, o ile przyniesie to jemu jakąś przyszłą korzyść. Ironicznym jest fakt, że kiedy manipulował Amosem, sam był zręcznie kierowany przez Apopisa, który opętał Straszliwe Oblicze. W momencie w którym Set zorientował się o podstępie, postanowił pomóc Kane'om w powstrzymaniu Węża. Ba, pozwolił nawet Amosowi być swoim okiem.

Pomimo negatywnych cech syna, Geb zwraca Sadie uwagę, że "Set ma w sobie coś więcej, niż się wydaje". W Cieniu Węża Set wyjaśnia, że stanowi tylko niezbędną przeciwwagę dla dobrych bogów i w przeciwieństwie do Apopisa ma jakieś zalety, czyli lojalność wobec swojego króla i tych którzy są mu posłuszni, oraz honor, ponieważ nigdy nie łamie danego słowa, jak choć by wtedy gdy obiecał Sadie, że w zamian za "oddanie" mu jego tajemnego imienia, nie skrzywdzi jej ani osób, które będą z nią podróżowały, aż do momentu gdy ta odnajdzie będącą pod jego opieką część księgi Ra. Rzadko się też zdarza żeby, starał się tuszować prawdę o samym sobie. Zawsze otwarcie mówi o swojej przeszłości i występkach jak choć by zabójstwo Ozyrysa i nie stara się nawet udawać tego kim nie jest.