FANDOM

W pierwszym dniu mojego urzędowania - ciągnął Tantal - chciałbym powiedzieć, jaką przyjemną karą będzie pobyt tutaj. W ciągu nadchodzących wakacji chciałbym podręczyć, ekhem, znaczy się - poznać każdego z was. Wszyscy wyglądacie całkiem apetycznie.

Morze Potworów

Tantal - syn Zeusa, Król frygijski, który ugościł bogów, dając im na posiłek swojego syna. W ,,Morzu Potworów" tymczasowo zastępuje Chejrona jako koordynator zajęć w Obozie Herosów.

HistoriaEdytuj

- Pewnego razu żył sobie król, który był szczególnie umiłowany przez bogów! - Tantal położył sibie rękę na piersi, uznałem więc, że mówi o sobie. - Ten król - ciągnął - bywał nawet zapraszany na uczty na Olimpie. Kiedy jednak spróbował wynieść nieco ambrizji i nektaruna ziemię, żeby rozgryźć recepturę - wiecie, chodziło tylko o jedną malutką ciutkę - bogowie go ukarali. Wygonili go na zawsze ze swoich pałaców! Jego własny lud wyśmiewał się z niego! Własne dzieci z niego drwiły! A wierzcie mi, obozowicze, miał okropne dzieci. Dzieci - zupełnie - takie - jak - wy! Wskazał zakrzywionym palcem kilkoro spośród słuchających go obozowiczów, w tym również mnie.- I wiecie co ten król zrobił ze swoimi niewdzięcznymi dziećmi? - spytał Tanal cicho. - Wiecie jak odpłacił bogom za okrutną karę, jaka go spotkała? Zaprosił Olimpijczyków na ucztę w swoim pałacu, żeby pokazać im, że nie żywi urazy. Nikt nie zauważył, że nigdzie nie było dzieci. A kiedy bogowie dostali swój posiłek, zgadnijcie, co było w potrawce? Nikt nie odważył się odpowiedzieć. Płomień miał teraz ciemnogranatową barwę, rzucając na wykrzywioną twarz Tantala przeraźliwe cienie. - Bogowie oczywiście ukarali go po śmierci - zakrakał Tantal. - Pewnie, że ukarali. Ale on miał chwilę satysfakcji nie? Jego dzieci nigdy więcej mu nie odpyskowały anie nie podważały jego autorytetu. I wiecie co? Słyszałem plotkę, że duch tego króla zamieszkał na tym właśnie obozie, czekając na okazję zemsty na niewdzięcznych, buntowniczych dzieciach. A zatem... ktoś jeszcze ma jakieś zastrzeżenia co do wysłania Clarisse na misję?

–Tantal podczas ogniska, Morze Potworów

Tantalus

Tantal w "Greckich Bogach według Percy`ego Jacksona"

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Tantal pojawia się jedynie w "Morzu Potworów". Zastępuje tam Chejrona jako koordynatora zajęć do odwołania, ponieważ centaur został podejrzany o zatrucie sosny Thalii, i przejście na stronę swego ojca, Kronosa. Tak jak w mitologii, nie mógł nic zjeść, ani pić. Gdy próbował coś zjeść, to jedzenie od niego uciekało. Kiedy syn Posejdona i jego przyjaciele chcieli wyruszyć na misję, powierzył ją Clarisse, poniżał także cyklopa Tysona. Jednak później, gdy Chejron zostaje uniewinniony, on przestaje być koordynatorem i znika, ale tym razem może już jeść i pić.

WyglądEdytuj

Percy opisał go jako bladego i strasznie chudego mężczyznę w wytartym pomarańczowym kombinezonie więziennym, który miał na kieszeni numer 0001. Pod oczami miał sine cienie, a za paznokciami brud. Jego włosy były źle obcięte i szpakowate. Według Percy`ego wyglądał na przegranego, złego, sfrustrowanego i głodnego.

CharakterEdytuj

Tantal nie należał do dobrych nieśmiertelnych bogów. Był zły. Faworyzował Clarisse, to jej powierzył misję odnalezienia Złotego Runa, mimo, że to był pomysł Percy`ego, Annabeth i satyra Grovera. Poniżał Tysona tylko dlatego, iż był cyklopem.

CiekawostkiEdytuj

  • Istnieje związek frazeologiczny "Męki Tantala", oznaczający torturowanie wizją czegoś pozornie bliskiego, lecz niedostępnego.
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie