FANDOM

Poseidon-percy-jackson-and-the-olympians-17717273-267-400

Posejdon, właściciel trójzębu

Trójząb Posejdona - włócznia o trzech grotach, symbol władzy boga Posejdona. Wykuty przez cyklopów, używany zazwyczaj do rozbijania skał i tworzenia źródeł.

HistoriaEdytuj

Gdy Zeus już uwolni swoich dwóch boskich braci i trzy nieśmiertelne siostry z brzucha Kronosa, bogowie zaczęli szukać pomocników, by mieć szansę wygrać tę wojnę. Zeszli więc do Tartaru, gdzie pod czujnym okiem Kampe przebywali cyklopi i sturęcy. Gdy Kampe nie patrzyła, Zeus namówił cyklopów (Brontesa, Steropesa, Argesa), by zrobili broń dl

a bogów. Każdy z nich zrobił jeden kawałek tego przedmiotu, by nie wzbudzać podejrzeń przerażającej strażniczki. Ukończyli pierwszą broń: Piorun Piorunów dla Zeusa. Potem rzucili Trójząb. Gdy Posejdon go zobaczył, od razu wiedział, że ta broń jest stworzona specjalnie dla niego, poczuł jej siłę, dosłownie zakochał się w Trójzębie. Cyklopi też zrobili Hełm Mroku dla Hadesa. Bracia uwolnili cyklopów i sturękich, pokonali Kampe, wygrali wojnę, podzielili się częściami świata. Trójząb został atrybutem Posejdona przez co był często używany przez rybaków.

Thumb-poseidon

Posejdon z Trójzębem w filmie

CiekawostkiEdytuj

  • Motyw trójzębu występuje na fladze Barbadosu oraz w herbie Ukrainy.
  • Trójząb był używany w walkach gladiatorów. Dobijano nim spętanego siecią wroga.
  • Według książki "Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona" Trójząb został wykuty przez cyklopów, natomiast w "Bitwie w Labiryncie" Telchinowie mówią, że to oni są twórcami tej broni.
  • Trójząb jest także atrybutem hinduskiego boga Śiwy.
  • Trójząb, podobnie jak Kaduceusz Hermesa, może zmienić swój wygląd. Udowodniono to w "Krwi Olimpu": Posejdon, walcząc z gigantami, zmienił swą broń w wąż strażacki.
  • Trójząb Posejdona pojawił się w: filmach "Bibliotekarz 2: Tajemnice kopalni króla Salomona", "Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara" oraz serialu "Amerykański smok Jake Long" w odcinku "Wszystkożerni".