FANDOM

Złodziej Pioruna. Powieść graficzna   Złodziej Pioruna. Powieść Graficzna/Komiks    

"Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy", tom I: Złodziej Pioruna (ang. Percy Jackson & the Olympians, Book One: The Lightning Thief) -

komiks oparty na podstawie książek o przygodach Percy'ego Jacksona wydany w 2014 roku. Adaptacją zajmował się Robert Vendetti, rysunkami Attila Futaki, a kolorami Jose Villarrubia. Na język polski tłumaczyła Agnieszka Fulińska.

OpisEdytuj

"Mityczne potwory i bogowie olimpijscy dosłownie wychodzą z kart szkolnych podręczników dwunastoletniego Percy’ego Jacksona i pojawiają się w jego życiu. Co gorsza, wydaje się, że chłopiec rozgniewał kilku z nich. Piorun Piorunów Zeusa został ukradziony, a Percy jest głównym podejrzanym. Teraz on i jego przyjaciele mają zaledwie dziesięć dni, żeby odnaleźć i zwrócić skradzioną własność Zeusa i przywrócić pokój na targanym konfliktami Olimpie. Autor serii, Rick Riordan, połączył siły z kilkoma spośród wielkich nazwisk w świecie komiksu, by opowiedzieć o chłopcu, który musi odkryć zdradę potężniejszą niż sami bogowie."

Komiks a KsiążkaEdytuj

Fabuła w powieści graficznej i książce jest ogólnie taka sama. Niektóre części zostały wycięte, a niektóre nie zostały szczegółowo opisane, ponieważ były w książce:

  • Nie ma odniesienia do Percy'ego lubującego niebieskie jedzenie.
  • Ciało Chejrona, podobnie jak w filmie, jest brązowe.
  • Chejron od samego początku zna dokładną lokalizację wejścia do Zaświatów.
  • Walka z Furiami na autobusie (i eksplodujący autobus) nie jest pokazana, ale wspomniana.
  • Kiedy Ares spotkał Percy'ego, Annabeth i Grovera, natychmiast oddał plecak, który zawiera zgubę do Percy'ego i przeniósł ich do Las Vegas, nie prosząc o odzyskanie tarczy.
  • Meduza nie znajduje się na drukowanej wersji powieści graficznej. Scenę z nią można znaleźć tylko w internecie.
  • Cerber nie jest pokazany.
  • Percy w końcu nie walczył z Luke'em. Jednak Chiron wyjaśnił, że uciekł nie mówiąc nikomu.
  • Blizna Luke'a znajduje się po przeciwnej stronie.

Bohaterowie Edytuj

Komiksy
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna. Powieść graficzna; ♦ 2: Morze Potworów. Powieść Graficzna;
3: Klątwa Tytana. Powieść graficzna

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona piramida. Powieść graficzna; ♦ 2: Ognisty Tron. Powieść Graficzna