FANDOM

Ziya Rashid

Ziya Rashid (ang. Zia Rashid) - mag i potężny pisarz Domu Życia szkolona do walki z bogami. Została ulubienicą Ra, a od Cienia Węża jest również dziewczyną Cartera. 

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Kiedy była dzieckiem mieszkała z rodzicami w wiosce znanej pod nazwą Al-Hamrah Makan (pl. Miejsce Czerwonych Piasków). Jej ojciec był farmerem, który pracował również dla archeologów: znajdował artefakty, za które otrzymywał pieniądze. Kiedy Ziya miała osiem lat, ojciec znalazł czerwoną figurkę i przyniósł ją do wioski nieświadomy tego, że w jej wnętrzu znajdował się ukryty potwór. Niechcący uwolnił go z jego więzienia a ten zniszczył całą wioskę razem ze wszystkimi jej mieszkańcami. Wkrótce po tym wydarzeniu Dom Życia wysłał na miejsce swych magów, aby ci odkryli co się tam wydarzyło. Magowie Domu Życia odnaleźli Ziya'e jako jedyną ocalałą z całej wioski. Iskandar najwyższy lektor Domu Życia postanowił zaopiekować się Ziyą. Próbował dowiedzieć się od niej co dokładnie zaszło w wiosce, jednak szybko zdał sobie sprawę, że ta nic nie pamięta. Próbując przywrócić dziewczynie pamięć podaje Ziyi uzyskane w czasie poszukiwań informacje o wiosce i przekazuje jej zdjęcia znalezione w ruinach wioski.

Później Ziya zaczęła kształcić się na maga w Pierwszym Nomie. Po ukończeniu trzynastu lat, jako jedyna ze swojej grupy wiekowej pozostała w Egipcie.

Kroniki Rodu Kane Edytuj

Czerwona PiramidaEdytuj

Kiedy Dom Życia zaczyna podejrzewać Julius Kane o podjęcie kolejnej próby przyzwania boga, Ziya i Michel Desjardins rozpoczynają za nim pościg. Podążają za mężczyzną i dwójką jego dzieci, Carterem i Sadie, do muzeum brytyjskiego, gdzie mag uwalnia pięciu bogów. Nieświadomie dla siebie i Desjardinsa zostaje gospodarzem ducha Neftydy. Kiedy po eksplozji znajdują nieprzytomne rodzeństwo, Ziya sugeruje aby ich zabić, jednak Desjardins odmawia tłumacząc to brakiem takiego rozkazu. Po powrocie do Pierwszego Nomu Iskandar szybko orientuje się, iż jego wychowanka została bożkiem. Wobec tego faktu tworzy uszebti mające ją zastąpić, a samą Ziyę ukrywa w Nilu (czego dowiadujemy się w Ognistym Tronie). Długo po tym wydarzeniu Ziya zaczyna tropić rodzeństwo Kane w Brooklynie, gdzie walczy z Selkit po tym jak Bastet przegrała walkę z boginią skorpionów. Sadie w tym czasie otwiera portal do Pierwszego Nomu, przez który wszyscy uciekają, po użyciu przez Ziyi Siedmiu Wstąg Hathor do unieruchomienia przeciwniczki. Następnie dziewczyna zabiera rodzeństwo do Iskandara, który decyduje o poddaniu ich testowi, aby sprawdzić ich boskie moce po czym zaprowadza ich do kwater, aby odpoczęli.

Tej samej nocy Carter zauważa ją zmierzającą do świątyni otulona przez czarną chmurę i niewiele myśląc idzie za dziewczyną. Kiedy Ziya się modli chłopak zauważa święcącą kulę wzlatującą ku górze, kiedy jednak później o tym wspomina, nie uzyskuje żadnych wyjaśnień. Oglądając kapliczkę Carter pyta się Ziyi o jej rodzinę a ta mu opowiada o swojej przeszłości. Cater, który z czasem zakochał się w niej zaprasza Ziyę na wyjście do centrum handlowego po "tym wszystkim", co magiczka jednoznacznie uznaje za zaproszenie na randkę. Następnego dnia Ziya uczy rodzeństwo "podstawowych podstaw" magii i każe im się pojedynkować. Jest zszokowana kiedy odkrywa, że Carter stał się gospodarzem Horusa. Jeszcze większego szoku i strachu doznaje, gdy jakiś chłopak informuje ją o śmierci Iskandara oraz przejęciu stanowiska przez Michela Desjardinsa. Dziewczyna nakazuje im uciekać, ponieważ przy następnym spotkaniu będą wrogami.

Po ucieczce Kane'ów Ziya, Desjardins i dwóch innych magów ruszają w pościg za rodzeństwem, przy okazji ratując pasażerów jakiegoś samolotu przed śmiercią. Ziya kontaktuje się z Carterem i prosi go o spotkanie w Las Cruces, aby razem stanęli do walki przeciwko Setowi. Niestety słyszy to jeden z magów, który mówi o tym Desjardins'owi i kiedy dziewczyna zjawia się w mieście, Desjardins przyzywa Sachmet aby ich zabiła. Uniknęli jednak śmierci za sprawą słupa ognia oraz rozlania salsy, którą bogini całkiem zlizała z ziemi, myśląc, że jest to krew zabitej dwójki magów. Po zjedzeniu sporej dawki pikantnego sosu bogini zmieniła swoje okrutne oblicze na łagodne - Hathor. Ziya później zaczarowuje płaszcz, aby za jego pomocą sterować łodzią i magowie uciekają do Phoenix (bez Amosa). Wiedząc, że Sadie ma zamiar pokonać Seta wykorzystując jego tajemne imię, dziewczyna chce jej je wyjawić prosząc jednocześnie o to, aby użyła czaru dopiero, gdy już znajdą Amosa. Sadie odmawia i grupa dalej podąża do miasta, gdzie stawiają czoła Setowi. W czasie walki Set atakuje Ziyę, biorąc ją za Neftydę, będąc nieświadomym iż dziewczyna tak naprawdę była uszebti stworzonym na podobieństwo Ziyi. Ciężko ranna wyjawia Sadie tajemne imię Seta, jednak krótko po jego pokonaniu rozpada się na kawałki, co wywołuje w Carterze zarówno rozpacz jak i szczęście. Chłopak wierzy, że Ziyi nic nie jest oraz znajduje się w bezpiecznym miejscu i postanawia ją znaleźć.

Ognisty TronEdytuj

Carter znajduje prawdziwą Ziyę ukrytą w sarkofagu w Nilu. Wraz z Besem uwalnia dziewczynę, która następnie odrzuca ducha Neftydy. Ziya nie wierzy Carterowi, kiedy ten informuje ją o śmierci Iskandara, więc gdy Desjardins i Mienszykow łapią chłopaka i Besa, ta nie protestuje uważając, że są oni wrogami. Carter jest zmuszony walczyć, ale nie chce nikogo zranić. Niedługo potem zjawiają się Sadie i Walt, którzy uwalniają Besa. Karzeł straszy przeciwników i grupa ucieka wraz z Ziyą. W hotelu Sadie i Ziya zostają przyjaciółkami, ku niezadowoleniu Cartera. Razem pokonują Walta i Besa w Senet. Dziewczyna zgadza się porozmawiać z Carterem po spaleniu dwóch pokoi hotelowych.

Później, Ziya zgadza się pomóc w obronie Domu Brooklyńskiego rozmawiając ze sługami Parownika. Rozmowa nie pomaga, jednak kiedy rodzeństwo zjawia się w Domu przeciwnicy przegrywają. Na końcu Ziya wraz z Amosem udają się do Pierwszego Nomu, aby ten mógł spokojnie objąć urząd Najwyższego Lektora.

Charakter Edytuj

Ziya jest bardzo inteligentna i często jest szorstka, zdeterminowana i zdecydowana, dzięki czemu jest świetnym wojownikiem i strategiem. Jest także namiętna, zbliża bliskich do serca i posiada ciepłą, miękką i wrażliwą stronę, której rzadko pozwala pokazać. Carter jest prawdopodobnie jednym z niewielu, którzy kiedykolwiek ją widzieli, choć pośrednio, ponieważ wciąż była tylko jej uszebti. Ziya może się czasem przestraszyć, zastraszyć i wystraszyć. Podczas Cienia Węża obawia się, że jest niegodna, nie jest gotowa i nie jest wystarczająco silna, aby zaakceptować swoją odpowiedzialność jako gospodarza Ra. Po pocałowaniu Cartera, mówi mu, że boi się zbliżać do ludzi, ponieważ wszyscy, na których jej zależy (Iskandar, jej rodzice) umarli, choć Carter najwyraźniej pomaga jej ominąć to.

WyglądEdytuj

Ziya została opisana jako bardzo ładna dziewczyna z delikatnymi arabskimi rysami i krótkimi czarnymi włosami uciętymi na wysokości brody. Od Cienia Węża włosy sięgają jej już do ramion. Jej skóra jest koloru karmelowego, a oczy bursztynowego. Bardzo często podkreśla je kohlem. Nosi luźne lniane ubrania, od trzeciej części serii lniany strój kamuflujący albo też biały strój. Opisywana jest jako "piękna i niebezpieczna". Carter opowiada, że wygląda jak królowa Nefertiti z wysokimi kościami policzkowymi i ustami w wiśniowym kolorze. Od kiedy Ra podarował Ziyi ostatniego skarabeusza Chepriego, dziewczyna nosi go jako wisiorek, i nawet nie rozstaje się z nim po odejściu Ra.

Magowie
Przywódcy nomów
Carter KaneSadie KaneAmos Kane
Julius KaneIskandarJD GrissomWładimir Mienszykow
Pozostali Magowie
AllysaAnne GrissomCleoFelix PhilipJasmine Andersone
JulianKwaiLeonidMelMikhailMojżesz
PetrovichRuby KaneSara JacobiSean RyanShelbyWalt StoneZiya Rashid