FANDOM

Ziya Rashid   Ziya Rashid/Galeria   Ziya Rashid/Cytaty    

Ziya Rashid (ang. Zia Rashid) - mag i potężny pisarz Domu Życia szkolona do walki z bogami. Została ulubienicą Ra, a od Cienia Węża jest również dziewczyną Cartera. 

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Kiedy była bardzo mała, Ziya mieszkała w wiosce znanej jako Al-Hamrah Makan (pl. Miejsce Czerwonych Piasków) ze swoimi rodzicami. Jej ojciec był farmerem który pracował również dla archeologów: znajdował artefakty za które dostawał pieniądze. Kiedy Ziya miała osiem lat, ojciec znalazł czerwoną figurkę i przyniósł ją do wioski nieświadom ukrytego w niej potwora. Niechcący uwolnił go i cała wioska została zniszczona. Wkrótce po tym Dom Życia przybył na miejsce i odnalazł ukrytą dziewczynkę, jedyną ocalałą. Najwyższy Lektor Iskandar przyjął ją i szybko zorientował się o jej braku pamięci. Podał Ziyi szczegóły i podarował zdjęcia znalezione w ruinach wioski.

Ziya zaczęła kształcić się na maga w Pierwszym Nomie; kiedy skończyła trzynaście lat, jako jedyna ze swojej grupy wiekowej została w Egipcie.

Czerwona PiramidaEdytuj

Kiedy Dom Życia zaczyna podejrzewać iż Julius Kane może podjąć kolejną próbę przyzwania boga, Ziya i Michel Desjardins rozpoczynają za nim pościg. Podążają za mężczyzną i jego dwójką dzieci, Carterem i Sadie, do muzeum brytyjskiego, gdzie mag uwalnia pięciu bogów. Nieświadomie dla siebie i Desjardinsa zostaje gospodarzem ducha Neftydy. Kiedy po eksplozji znajdują nieprzytomne rodzeństwo, Ziya sugeruje aby ich zabić, jednak Desjardins odmawia tłumacząc to brakiem takiego rozkazu. Po powrocie do Pierwszego Nomu Iskandar szybko orientuje się, iż jego wychowanka została bożkiem. Wobec tego faktu tworzy uszebti mające ją zastąpić, a samą Ziyę ukrywa w Nilu (dowiadujemy się o tym z Ognistego Tronu). W niedługi czas po tym Ziya zaczyna tropić rodzeństwo Kane w Brooklynie, gdzie krótko walczy z Selkit po tym jak Bastet przegrywa walkę z boginią skorpionów. Sadie w tym czasie otwiera Portal do Pierwszego Nomu, przez który wszyscy przechodzą gdy Ziya używa Siedmiu Wstążek Hathor. Następnie dziewczyna zabiera młodzianków do Iskandara, który decyduje o poddaniu ich testowi aby zobaczyć ich boskie moce; Ziya zabiera ich do kwater.

Tej samej nocy Carter zauważa ją kiedy ta podąża do świątyni otulona czarną chmurą. Idzie za dziewczyną. Kiedy Ziya się modli chłopak zauważa święcącą kulę wzlatującą ku górze, kiedy jednak o niej wspomina, nic nie zostaje wyjaśnione. Oglądając kapliczkę Carter pyta się Ziyi o jej rodzinę a ta mu opowiada o swojej przeszłości. Zakochujący się Carter zaprasza Ziyę na wyjście do centrum handlowego po "tym wszystkim", co magiczka uznaje za zaproszenie na randkę. Następnego dnia Ziya uczy rodzeństwo "podstaw podstawowych" magii i każe im się pojedynkować. Jest zszokowana kiedy odkrywa, że Carter gości Horusa, a ten pojedynek był krótki. Jeszcze większego szoku i strachu doznaje gdy jakiś chłopak informuje ją o śmierci Iskandara oraz przejęciu stanowiska przez Michela Desjardinsa. Dziewczyna nakazuje im uciekać, ponieważ przy następnym spotkaniu będą już wrogami.

Po ich ucieczce Ziya, Desjardins i dwóch innych magów ruszają w pościg za rodzeństwem, przy okazji ratując pasażerów jakiegoś samolotu. Ziya kontaktuje się z Carterem i prosi o spotkanie w Las Cruces aby razem walczyli przeciwko Setowi. Niestety słyszy to jeden z magów, i kiedy dziewczyna zjawia się w mieście, Desjardins wzywa Sachmet  aby ich zabiła; uniknęli śmierci dzięki słupowi ognia oraz rozlaniu salsy, którą bogini się opiła, myśląc, że to krew. Po dawce pikantnego sosu zamieniła się w łagodną Hathor. Ziya zaczarowuje płaszcz aby sterował łodzią i magowie uciekają (bez Amosa) do Phoenix. Ziya wiedząc, że Sadie ma zamiar pokonać Seta za pomocą tajemnego imienia, chce wyjawić jej to imię prosząc aby użyła czaru kiedy tylko znajdą Amosa. Sadie odmawia i grupa dalej podąża do miasta gdzie zmierzą się z Setem. W czasie walki Set atakuje Ziyę, myśląc, że to Neftyda, nieświadomy iż dziewczyna jest uszebti. Ciężko ranna wyjawia Sadie tajemne imię Seta, jednak krótko po jego pokonaniu rozpada się na kawałki, jednocześnie ku szczęściu i rozpaczy Cartera. Chłopak wierzy, że Ziya jest w bezpiecznym miejscu, tylko, że musi ją znaleźć.

Ognisty TronEdytuj

Carter znajduje prawdziwą Ziyę w ukrytym sarkofagu w Nilu. Wraz z Besem uwalnia dziewczynę, która następnie odrzuca ducha Neftydy. Ziya nie wierzy Carterowi kiedy ten informuje ją o śmierci Iskandara, więc gdy Desjardins i Mienszykow łapią chłopaka i Besa, ta nie protestuje uważając, że są wrogami. Carter jest zmuszony walczyć, ale nie chce nikogo zranić. Niedługo potem zjawiają się Sadie i Walt, którzy uwalniają Besa. Karzeł straszy przeciwników i grupa ucieka wraz z Ziyą. W hotelu Sadie i Ziya zostają przyjaciółkami, ku niezadowoleniu Cartera. Razem pokonują Walta i Besa w senet. Dziewczyna zgadza się porozmawiać z Carterem po spaleniu dwóch pokoi hotelowych. Później, Ziya zgadza się pomóc w obronie Domu Brooklynskiego rozmawiając ze sługami Parownika. Rozmowa nie pomaga, jednak kiedy rodzeństwo zjawia się w Domu przeciwnicy już raczej nie zagrażają. Na końcu Ziya wraz z Amosem udają się do Pierwszego Nomu, aby ten mógł spokojnie objąć urząd Najwyższego Lektora.

WyglądEdytuj

Ziya, według opisu, jest bardzo ładną dziewczyną z delikatnymi arabskimi rysami i krótkimi czarnymi włosami uciętymi na wysokości brody. Od Cienia Węża włosy sięgają jej do ramion. Skórę ma koloru karmelowego, oczy są koloru bursztynowego, bardzo często podkreśla je kohlem. Nosi luźne lniane ubrania, od trzeciej części lniane ciuchy kamuflujące albo też strój koloru białego. Opisana jest jako "piękna i niebezpieczna". Carter opowiada, że wygląda jak królowa Nefertiti z wysokimi kościami policzkowymi i ustami w wiśniowym kolorze. Od kiedy Ra podarował Ziyi ostatniego skarabeusza Chepriego, dziewczyna nosi go jako wisiorek, i nawet po odejściu Ra się z nim nie rozstaje.

Dzieci i nastolatkowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMeg McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecil MarkowitzKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou Ellen BlackstoneShermanMarkNyssaClovisShane
Julia FeingoldLityersesJosephineEllis WakefieldValentina Diaz
KalaisZetesAlabaster C. TorringtonTrofonios
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota
Einherjarzy i Walkirie
Magnus ChaseSamira al-AbbasHalfborn GundersonGunillaMallory Keen
Thomas Jefferson Jr.Alex Fierro
Egipscy magowie
Carter KaneSadie KaneWalt StoneZiya RashidJasmine Anderson